Pasaules Dabas fonds norāda uz piesārņošanas lieguma trūkumu likumdošanā
Vairāk nekā puse kruīza kuģu, kuri vasarā šķērso Baltijas jūru, izlej savus notekūdeņus tieši jūrā, lai arī tiem pieejami notekūdeņu attīrīšanas pakalpojumi, paziņojis Pasaules Dabas fonds (World Wildlife Fund for Nature – WWF), vēsta aģentūras BNS-AFP.
Ik vasaru simtiem kuģu izgāž kanalizācijas ūdeņus jau tā piesārņotajā Baltijas jūrā, kaut gan it visiem ir pieejami notekūdeņu attīrīšanas pakalpojumi, konstatējis WWF. "Nepastāv reāls likums, kas viņiem to aizliegtu darīt," atzina fonda eksperte Vanesa Klecere.
WWF lēš, ka Baltijas jūrā vasaras laikā kursē aptuveni 350 kruīza kuģu, kas piesārņo jūras ūdeni ar 18 tonnām fosfora un 74 tonnām slāpekļa, tā pastiprinot aļģu un bīstamu baktēriju vairošanās draudus.
Eiropas Kruīza padome (ECC) pērn maijā solīja, ka kuģi pārstās izliet notekūdeņus, ja Baltijas jūras ostās tiem bez papildu samaksas tiks piedāvāti notekūdeņu savākšanas pakalpojumi. WWF norāda, ka Helsinku un Stokholmas ostas šo prasību ir izpildījušas, tomēr 2010.gadā no Stokholmu apmeklējušajiem 240 kuģiem tikai 115 izmantoja ostas pakalpojumus, turklāt daži izlējuši pavisam nelielu daudzumu notekūdeņu. Helsinku ostas sniegtā informācija liecina, ka arī tur bezmaksas notekūdeņu savākšanas pakalpojumus izmantojušas tikai divas trešdaļas kuģu.
"Ir visai iespējams, ka kuģi, kas neizmanto šos pakalpojumus, nav ECC biedri, vai arī tiem ir iekārtas, kurās glabāt atkritumus līdz nonākšanai nākamajā ostā," situāciju skaidroja ECC pārstāvis Roberts Ešdauns.
Komentāri (37)