Stiprais vējš piespiedis sērfotāju trešdaļu ceļa mērot uz pavadošās jahtas klāja
Otrdien ap plkst.21.30 Liepājā atgriezies godalgotais latviešu ūdenssportists liepājnieks Jānis Preiss, kurš bija apņēmies ar vējdēli šķērsot Baltijas jūru no Gotlandes līdz Liepājai, vēsta aģentūra LETA. Stiprais vējš viņa ieceri neļāva īstenot līdz galam – ar vējdēli Preiss veicis aptuveni divas trešdaļas ceļa, taču atlikušo distanci viņš bija spiests mērot uz pavadošās jahtas klāja.
Lai arī iecere ar vējdēli šķērsot jūru no Slites ostas Gotlandē līdz Liepājai, Preiss spēcīgā vējā pieveicis 120 kilometrus atklātā jūrā, kas uzskatāms par izcilu sniegumu. Ceļa sākumā otrdien no rīta vēja stiprums bijis ap 10-12 metriem sekundē, bet pēcpusdienā tas pakāpeniski palielinājies brāzmās līdz 25 un pat vairāk metriem sekundē, stāstījis sērfotāja pavadonis Aigars Runčis. Maksimālais vēja ātrums, kas piemērots jūras šķērsošanai ar vējdēli, ir 15 metri sekundē.
Preiss otrdien ap plkst.6.30 ar vējdēli sāka braucienu Baltijas jūrā no Slites ostas Gotlandē līdz Liepājai. Burātājs bija apņēmies šķērsot Baltijas jūru uz vindsērfinga dēļa no Gotlandes līdz Liepājai. "Visu vasaru gaidījām vēju, lai varētu šo sapni īstenot," pirms brauciena atzina Preiss, piebilstot, ka finišs būs lieliska dāvana sev pašam 34.dzimšanas dienā. Sākotnēji bija iecerēts šķērsot jūru no Liepājas līdz Visbijai, taču pēc vēja virziena maiņas brauciens "Ar buru pār jūru" norisinājās no Gotlandes uz Liepāju.
Komentāri (11)
garausiitis 25.08.2010. 08.56
Pasākums ir vērtējams kā avantūra , jo jau vismaz pāris dienas iepriekš bija zināms par ciklonu un stipro vēju. Tikai pašnāvnieki lien jūrā tādos apstākļos. Tas par īpašu gudrību neliecina. VAr jau protams riskēt , bet nu tā ir vienkārši stulbi.
5
Cooler > garausiitis 25.08.2010. 09.08
Atbalstu Jāni par uzdrīkstēšanos cīnīties ar dabas spēkiem !!!
Stulbums ir gulēt gultā pie teļuka un gaidīt savu pēdējo stundiņu !!!
0
lailabidzane > garausiitis 25.08.2010. 10.23
.
Zīmēšanās un riskēšana nav gluži viens un tas pats…
0
garausiitis > garausiitis 25.08.2010. 10.41
Es šogad aizķēros Somu salās uz nedēļu , jo nāca 2 pūtieni – viens 20 kn purnā un otrs 35 kn purnā. Teorētiski manai jahtai tas ir štrunts, bet praktiski es noslēpos Kokari , jo sapratu ,ka lieki nav ko riskēt – tas ir kā kāpt kalnos, priekš kam pašam uzprasīties uz nepatikšanām. Un tas manevrs ar savākšanu jūrā pie tāda vēja un viļņiem var beigties arī traģiski. Kādam to vajag?
Par zīmēšanos – piekrītu – kaut gan tas patiesībā ir mazs varoņdarbs tās 90 jūdzes nomaukt ar dēli.
0
garausiitis > garausiitis 25.08.2010. 09.39
Un vēl – ja Tu būtu pati bijusi tanī brīdī uz jahtas , kad viļņi ir 4-5m augsti , tad , ja vien pati neesi burātāja , domājams sēdētu bāla stūrī no bailēm un lūgtu Dievu , lai tas ātrāk beidzas. Nepieradušiem cilvēkiem pat 1m vilnis spēj izsaukt bailes.
0
garausiitis > garausiitis 25.08.2010. 09.17
Solveiga – es šogad esmu noburājis vairāk kā 2500 j.j. un nedaudz zinu kas ir dabas spēki un kas ir nevajadzīgs , pat šinī gadījumā stulbs risks . Visbijā ( kas ir otrpus salai – pretī Slitei ) esmu bijis divreiz šogad . Ja Jānis būtu burājis pirms nedēļas , viss būtu Ok, bet kapēc pakļaut sevi briesmām.
Riskam ir jābūt saprātīgam , pie kam manevrs, ka jahta viņu savāca viļņos ar bija domājams pietiekami bīstams.
0
buchamona 25.08.2010. 08.52
Salīdzināšanai. Vismaz manā jaunībā, kad “gāju jūrā”, sākot ar vēja stiprumu no 16 m/sek ostas dispičers vairs mazos zvejas tralerīšus no ostas laukā nelaida. Apbrīnoju šo cilvēku, kurš spēja “vizināties”:) ar dēli brāzmās līdz 25m/sek un vairāk.
0
lailabidzane 25.08.2010. 10.20
.
ar vējdēli šķērsot Baltijas jūru no Gotlandes līdz Liepājai
ar vējdēli šķērsot jūru no Slites ostas Gotlandē līdz Liepājai
ar vējdēli sāka braucienu Baltijas jūrā no Slites ostas Gotlandē līdz Liepājai
šķērsot Baltijas jūru uz vindsērfinga dēļa no Gotlandes līdz Liepājai
norisinājās no Gotlandes uz Liepāju.
Ziņa kopumā sastāv no 202 vārdiem.
Piecreiz atkārtotās frāzes pienesums ir 46!
Ar ‘šķērsot’ parasti saprotam pilnībā pabeigtu darbību, no A līdz Z, ja vien nav runa par to, kas joprojām turpinās.
0