Robots, ne skolotājs

  • Alma Zeidlere-Rubene, pedagoģe un psiholoģe
  • 04.12.2020
Ilustratīvs attēls no pixabay.com

Ilustratīvs attēls no pixabay.com

Iespējams ir viss. Uz Mēnesi var aizlidot un atgriezties uz Zemes. Mēs esam astronauti, tautā dēvēti par skolotājiem. Jautājums, vai kosmosa kuģa vadības tiltiņa pārstāvji apzinās slodzi, kura jāiztur šajā ceļā? Maskas, vairogi, jauni priekšlikumi – austiņas ausīs, lai varētu vienlaicīgi pasniegt stundas klātienē un attālināti. Vēl jāpiemin, ka ir mācību pusgada beigas, kas pedagogiem ir īpaši saspringts un smags slodzes ziņā. Nerunāsim par diferenciāciju mācību procesā, jo klasē ir arī bērni, kam nepieciešama programmas pielāgošana. Bērni ar dažām citām dzīves apstākļu, veselības un uzmanības noturēšanas problēmām nekur nav pazuduši, viņi turpat aiz ekrāna ir! Skumji. Kāpēc? Redzot bērnus aiz ekrāna, kuri netiek galā, patstāvīgi strādājot, tāpat otrpus ekrānam cīnās skolotājs, kurš ziliem riņķiem pie ekrāna pavada dienu no dienas, cenšoties darīt savu darbu.

Jaunākajā žurnālā