
Miks Magone. Foto — Ieva Salmane.
No darba Ventspils koncertzālē Latvija šoruden pēc abpusējas vienošanās aizgājušais mākslinieciskais vadītājs Miks Magone uzskata, ka sāpīgie kompromisi starp populāro, vieglo un akadēmisko mūziku Latvijas koncertzālēs nav tālredzīgi
Kad vasarā pirms trīs gadiem Ventspilī atklāja jauno akustisko koncertzāli ar koncertērģelēm un Dāvida Kļaviņa unikālajām vertikālajām klavierēm, tās mākslinieciskais vadītājs Miks Magone šeit vēlējās redzēt, vienkārši sakot, labu mākslu. Pie tādas programmas viņš arī strādāja.
Līdzīgi kā citas kultūrvietas Latvijā, pandēmijā Ventspils piedzīvoja skatītāju skaita un arī ienākumu samazināšanos. Iespējams, tieši tas kalpoja par pamatu pašvaldības un koncertzāles mākslinieciskā vadītāja saspīlējumam attiecībās: viena puse gribēja programmu, kas vairotu ienākumus, bet otra puse uzskatīja, ka koncertzāles unikālie instrumenti, akustika pieprasa noteiktu repertuāru un ērģeļmūzika, simfoniskā mūzika, kamermūzika nekad nebūs ejošs bizness.