
Kāpēc revolucionāras idejas izšķīst neesošā konkurencē
Silīcija ieleja ilgstoši lepojusies ar to, ka tās izauklētie jaunuzņēmumi izstrādā nebijušas tehnoloģijas, apvērš līdzšinējo situāciju un apsteidz vēsturiskos tirgus līderus. Šis radošās iznīcības cikls mums atnesa datorus, internetu un viedtālruņus.
Taču pēdējos gados daži tehnoloģiju milži ir spējuši saglabāt dominanci. Kāpēc? Izskatās, ka viņi ir iemācījušies atpazīt potenciāli nāvējošus jaunuzņēmumus un integrēt savās struktūrās, pirms tie kļūst par nopietniem konkurentiem.
Lielisks piemērs ir vadošie ģeneratīvā mākslīgā intelekta izstrādātāji.
DeepMind, vienu no pirmajiem ievērojamajiem mākslīgā intelekta jaunuzņēmumiem, iegādājās Google. OpenAI, kas tika dibināta kā bezpeļņas organizācija, ir piesaistījusi 13 miljardus ASV dolāru no Microsoft. Anthropic, OpenAI inženieru dibināts jaunuzņēmums, saņēmis četrus miljardus dolāru no Amazon un divus miljardus no Google.