
Mūs patiesi iedvesmo vadītāji, kuri ir redzami, jūtami un ticami iestājas par kaut ko ārpus peļņas
Arvien spraigāk saasinās cīņa par darbaspēku, uzņēmumi apzinātāk veido savu tēlu, investē motivācijas sistēmās, veido pat atsevišķas nodaļas, kas nodarbojas ar darbinieku labbūtību, kandidātu piesaistes mārketingu, pēta darbinieku vajadzības un noskaidro, kāpēc aizgājušie devās prom. Vēl pirms gadiem desmit lielākā daļa darba devēju to uzskatītu par līdzekļu izšķiešanu. Tagad tā kļuvusi par nepieciešamu investīciju.
Pēdējos gados patiesi ir notikusi mūsu izpratnes evolūcija. Agrāk nevienam prātā nenāca prasīt darba devējam iespēju dažas dienas nedēļā strādāt no mājām vai pat citas valsts, jo gribas ziemas sezonā padzīvot siltumā. Covid-19 pandēmija deva spērienu attālinātam un hibrīdmodeļa darbam, taču arī darbinieku mobilitātei. Tas, kas kādreiz bija motivējošie faktori, tagad ir elementāra darba vides higiēna. Atceros, ka kādreiz kandidāti interesējās, vai darba devējs piedāvā veselības apdrošināšanu un investē darbinieku mācībās. Tagad šīs lietas lielākoties ir pašsaprotamas. Bez tām, piemēram, IT industrijā piesaistīt pat pamata līmeņa darbinieku ir neiespējami.