
Ilustrācija — Freepik
Trīs mēnešus gadā jeb 88 dienas — vidēji tik daudz laika cilvēks pavada viedierīcēs. Kāpēc baidāmies no nekā nedarīšanas
Pamosties un uzreiz stiepies pēc telefona, knapi atvērtām acīm veries ekrānā, lai izlasītu ziņu virsrakstus un pārbaudītu e-pastu. Pēc tam brokasto ar skatienu ieurbies sociālajos tīklos. Gaidot zaļo gaismu luksoforā, darba sapulces laikā, rindā pie ārsta vai sabiedriskajā transportā — katrā brīvā brīdī var ielūkoties viedierīces ekrānā. Pat pastaiga ir kļuvusi par fonu raidierakstam vai audiogrāmatai. Iespējams, skan pārspīlēti, bet viens ir skaidrs — mēdzam pret garlaicību izturēties kā pret slimību, kam jāmeklē ātras iedarbības zāles.
Trīs mēnešus gadā jeb 88 dienas — tik daudz laika vidēji viens cilvēks pavada savās viedierīcēs, secināts zīmola Heineken veiktajā pētījumā, kurā tika sekots līdzi 17 000 cilvēku ekrānu lietošanas paradumiem visā pasaulē. Izklaide dzīvo mums kabatā, turklāt vairs pat nav nepieciešami līdzcilvēki, lai «īsinātu laiku». Piepildīt katru brīvo brīdi ar jaunu informāciju ir vilinoši, bet — kāda ir cena par šo nepārtraukto piepildījumu?