
Britu mākslinieka Padija Hārtlija fīti ir smējīgi skumji, ironiski vīriņi, kas rotaļājas gan ar muzeja eksponātiem, gan apmeklētāju prātu. Foto — Lauris Aizupietis.
Rīgas Stradiņa universitātes Anatomijas muzejs, kura kolekciju šonedēļ papildinājusi Padija Hārtlija izstāde Fœtālais valdzinājums, atsedz cilvēka dabu, saglabājot intimitāti
Gar Anatomijas muzeja (nejaukt ar Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzeju!) vārtiem rīb smagā tehnika, taču iekšpusē ārpasaules trokšņus un tveici gandrīz nejūt. Vēsturiskajā ēkā savulaik atradies zirgu stallis, tagad aiz tās stikla durvīm sākas citāda pasaule — vienlaikus fascinējoša un mierpilna.
Tā ir kontrastu pilna. Simtgadīgus preparātus paskaidro mūsdienīgas tehnoloģijas. Atšķirīgais cilvēka ķermenī, šķietamas novirzes no normas, atklājas kā patiesā normalitāte. Bet nāves klātbūtne te apliecina ne tikai cilvēka mirstīgumu, bet arī dzīvības spēku.