Ienācis vēsturē

  • ir.lv
  • 05.01.2011
  • IR
2. Šveicieša Alberto Džakometi Ejošais vīrietis I pērn kļuva par dārgāko skulptūru, kas jebkad pārdota izsolē

2. Šveicieša Alberto Džakometi Ejošais vīrietis I pērn kļuva par dārgāko skulptūru, kas jebkad pārdota izsolē

Pēc globāla finanšu kraha atgūstas arī pasaules mākslas tirgus

Kāda mākslas pazinēja pirms dažiem gadiem stāstīja, ka bagāti un neinformēti «jaunie krievi» braukuši uz 2003.gada Venēcijas mākslas biennāli kā uz tirdziņu, respektīvi, vēloties iepirkties ekspozīcijā. Šī epizode raksturo pēdējo pārdesmit gadu apsēstību ar mākslu kā prestiža un investīciju objektu, kas novedusi to ciešā apkampienā ar jaunbagātniekiem plašajā postsociālisma pasaulē. Gribot attīstīt savu estētisko stāju tikpat strauji, cik bagātību, ar savu iepirkšanās kāri viņi ir uzrāvuši gaisā mākslas darbu cenas.

Šīs tendences lielākais ieguvējs ir Demiens Hērsts - britu proletāriešu atvase, kas kļuvis par bagātāko laikmetīgo mākslinieku. «Man šķiet, ka mākslu ir labāk radīt spiedīgos apstākļos,» izteicās Hērsts savā ukraiņu magnāta Viktora Pinčuka organizētajā izstādē Kijevā 2009.gada pavasarī, krīzes saltākajā punktā. Apgalvojums bija piedodams uz tā fona, ka Hērsts 2008.gadā izsolē Beautiful Inside My Head Forever izsoļu namā Sotheby's pārdeva savus darbus par vairāk nekā simt miljoniem sterliņu mārciņu.

Jaunākajā žurnālā