mācībspēki
- Raksts
- 24.04.2024.
Uzturēt vai izturēt?

- Analīze
- 20.03.2024.
- Ieva Jakone
Viņš man lika justies creepy*

- Viedoklis
- 23.01.2024.
LOL nau vērc


- Viedoklis
- 30.01.2020.
Augstākās izglītības sistēmas reformā ieinteresētām jābūt pašām augstskolām un mācībspēkiem



- Analīze
- 20.03.2024.
- Ieva Jakone
Viņš man lika justies creepy*
Nepiedienīgas ziņas sociālajos tīklos, seksistiski komentāri. Seksuāla uzmākšanās augstskolās nav jaunums, un tā notiek ne tikai Mūzikas akadēmijā. Kā izmainīt šo sistēmu?

- Viedoklis
- 23.01.2024.
LOL nau vērc
To, ka Latvijas Universitātes Humanitāro zinātņu fakultātes (LU HZF) piedāvātā alga būs smieklīga, es zināju. Humanitārās zinātnes augstskolā ir vajadzīgas, lai nesaceltu brēku sabiedrībā un paturētu vēsturisko universitātes statusu, bet faktiski nekad mūsdienu Latvijā nav bijušas pietiekami finansētas, jo nav likušās gana svarīgas eksakti orientētajā Latvijas zinātnes telpā un finansēšanas modelī. Zināju arī, ka birokrātija LU būs liela, jo tā taču ir mana Alma Mater un vecākus neizvēlas, reizēm tikai pēc tam visu mūžu iet pie psihoterapeita.

- Viedoklis
- 23.05.2023.
Vienas dienas apmācības vai mēnešiem ilgi kursi – kā izvēlēties?
Pēdējos gados būtiski attīstījies un paplašinājies dažādu kursu, apmācību, profesionālo prasmju pilnveides un interešu izglītības piedāvājums. Mācības piedāvā gan akreditētas izglītības iestādes, gan cilvēki bez iepriekšējas pieredzes un nepieciešamās kompetences, izmantojot sociālos tīklus un citas platformas. Kā izvēlēties plašajā piedāvājumā un atšķirt profesionālus un licencētus pakalpojumu sniedzējus no kursiem un ekspertiem, kuri pārdod tukšu gaisu?

- Viedoklis
- 30.01.2020.
Augstākās izglītības sistēmas reformā ieinteresētām jābūt pašām augstskolām un mācībspēkiem
Vai mums izdosies īstenot augstākās izglītības sistēmas reformu? Izglītības un zinātnes minstrijas sagatavotajā konceptuālajā ziņojumā ieskicēts piedāvātās reformas plāns, bet vairākām augstkolām ir daži iebildumi, taču nav arī pārliecinošu citu risinājumu - piemēram, kā mazināt Latvijas augstākās izglītības telpas sadrumstalotību (Latvijā ir viena augstākās izglītības institūcija uz 35 556 iedzīvotājiem, Igaunijā - uz 63 095, Lietuvā - uz 63 477, bet Somijā viena augstākās izglītības institūcija uz 143 243 iedzīvotājiem), kā risināt nepietiekošo finansējumu, kas Latvijā ir viens no zemākajiem starp Eiropas Savienības valstīm, rēķinot uz studējošo[1].

- Viedoklis
- 01.10.2019.
Augstākās izglītības vājākais posms Latvijā ir akadēmiskais personāls
Latvijas izglītības sistēma pamatskolas un vidusskolas posmā jau tagad piedzīvo fundamentālas pārmaiņas, proti, pāreju uz tā saukto kompetenču jeb lietpratības izglītību. Taču aktuāls ir jautājums, kādas kvalitātes augstāko izglītību saņems Latvijas augstākās izglītības iestādēs studējošie.

- Komentārs
- 23.05.2018.
- Pauls Raudseps
Nākotnes kaprači

- Analīze
- 28.01.2015.
Prāts ir, nevar pierādīt

- Intervija
- 28.08.2013.
- Pauls Raudseps
Nolēmu riskēt

- Tēma
- 10.08.2011.
Tādas studijas negribējām

- Komentārs
- 23.05.2018.
- Pauls Raudseps
Nākotnes kaprači
Bez starptautiski konkurētspējīgas augstākās izglītības nav iespējama attīstība

- Analīze
- 28.01.2015.
Prāts ir, nevar pierādīt
Jaunās prasības saviļņojušas akadēmisko vidi - profesoram būs jāprot angļu valoda un jāpublicējas ietekmīgos zinātniskos žurnālos!

- Intervija
- 28.08.2013.
- Pauls Raudseps
Nolēmu riskēt
Jaunajam Vidzemes Augstskolas rektoram Gatim Krūmiņam vēsture ir sirdslieta, bet viņš nedomā, ka būtu jāmācās no cara laika mācību grāmatām

- Tēma
- 10.08.2011.
Tādas studijas negribējām
Akadēmisko mācībspēku ar doktora grādu Latvijā pietiek tikai divām lielām universitātēm, taču valsts uztur veselas 17. Studentiem ir iespēja par velti izvēlēties kādu no 960 izglītības programmām, lai gan to kvalitāte mēdz būt vāja. Tad kāpēc mums visiem ik gadu no valsts budžeta jāmaksā 41 miljons latu par augstākās izglītības sistēmu, kuru tikai retais atzīst par adekvātu?
