kravu pārvadājumi
- Analīze
- 05.02.2025.
- Ieva Jakone
Oligarhi cīnās par mēsliem

- Analīze
- 17.04.2024.
Rubļa rijēji. Turpinājums

- Komentārs
- 20.03.2024.
- Pauls Raudseps
Lāča badināšana

- Tēma
- 14.02.2024.
- Ieva Jakone
«Asiņaino graudu» ceļš



- Analīze
- 05.02.2025.
- Ieva Jakone
Oligarhi cīnās par mēsliem
Ar Andri Šķēli un Aināru Šleseru saistītais Riga fertilizer terminal cīnās par ietekmi un miljoniem ar līdzšinējo biznesa partneri — «minerālmēslu karali» Dmitriju Mazepinu

- Analīze
- 17.04.2024.
Rubļa rijēji. Turpinājums
Re:Baltica pirmo reizi publicē Krievijas resursu lielāko importētāju sarakstu Latvijā kopš Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā. Dominē graudi, naftas produkti un metāla sakausējumi

- Komentārs
- 20.03.2024.
- Pauls Raudseps
Lāča badināšana
Sankciju politika pinas pretrunās, skaļi paziņojumi aizstāj analīzi un rīcību

- Tēma
- 14.02.2024.
- Ieva Jakone
«Asiņaino graudu» ceļš
Latvija ir otrajā vietā Eiropas Savienībā gan Krievijas un Baltkrievijas graudu importa, gan tranzīta ziņā. Kur nonāk šie graudi, un vai to plūsmu var apstādināt Latvija viena pati?

- Viedoklis
- 09.02.2024.
Cik vēl ilgi haoss Flotes ielā apdraudēs cilvēkus un kavēs biznesu?
“Reiz, senos laikos...” Ar šādiem vārdiem sākas daudzas pasakas, stāsti un teikas. Par šādu nebeidzamu un arī bīstamu stāstu Rīgā kļuvusi Flotes ielas atjaunošanas iecere Daugavgrīvā. Mazās, bet Rīgas ostas attīstībai svarīgās ielas avārijas stāvokļa dēļ jau vairākus gadus apdraudēts ir ne vien ostas uzņēmumu bizness, bet arī apkārtnes iedzīvotāju drošība.

- Viedoklis
- 15.06.2023.
Biznesa ilgtspēja – ne tikai uzņēmuma, bet arī planētas eksistencei
Klimata pārmaiņas turpina ietekmēt pasaules ekonomiku, uzņēmumus un kopienas, tāpēc šodien svarīgāk nekā jebkad ir paātrināt pāreju uz zemu oglekļa emisiju ekonomiku. Ilgtspēja biznesā vairs nav tikai labākas reputācijas, lielākas klientu atzinības un papildu peļņas jautājums. Tā ir katra uzņēmuma ilgtermiņa eksistences atslēga. Ilgtspēja ir ilgs un garš ceļš, iespējams, pat nogurdinošs, lai spētu atbilst visām komplicētajām regulām un vadlīnijām, ko izvirza dažādas organizācijas, taču jāapzinās, ka bez ilgtspējīgiem risinājumiem arī pati planēta izdzisīs jau pēc pāris simtiem gadu.

- Intervija
- 01.03.2023.
Jaunie ministri. Grib iepūst svaigu dvesmu


- Pasaulē
- 19.01.2022.
Kaitināt pūķi


- Veiksme
- 10.03.2021.
- Ieva Jakone
Šoferu pieskatītāji

- Viedoklis
- 04.03.2021.
"Latvijas dzelzceļa" nākotnes perspektīva

- Intervija
- 01.03.2023.
Jaunie ministri. Grib iepūst svaigu dvesmu
Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) kritizē Latvijas Dzelzceļa līdzšinējo pasivitāti un sola jaunos pasažieru vilcienus līdz vasaras beigām

- Viedoklis
- 22.12.2022.
2023. gads loģistikā – diversifikācija un investīcijas infrastruktūrā
Aizejošais gads loģistikas nozarē iezīmējās ar daudziem izaicinājumiem, ko radīja gan pandēmija, gan karš Ukrainā, kā arī smago automašīnu šoferu trūkums, kas kļūst aizvien lielāks visā Eiropā un Latvijā. Lai nozare 2023. gadā spētu stabilizēties un attīstīties, jāņem vērā trīs būtiski aspekti: diversifikācija, turklāt ne tikai sadarbības valstu jomā, bet arī kravu veidos; atjaunojamās enerģijas jaudas pastiprināšana, t.sk. arī komerctransporta nozarē; investīcijas infrastruktūrā.

- Pasaulē
- 19.01.2022.
Kaitināt pūķi
Kāpēc izcēlās Lietuvas «aukstais karš» ar Ķīnu, un kur tas novedīs?

- Viedoklis
- 05.08.2021.
Dīzeļdzinēju loma kravas pārvadājumos līdz 2030. gadam un pēc tam
Eiropas Savienība (ES) šovasar publiskojusi vēl vērienīgākus plānus cīņai pret klimata pārmaiņām (Fit for 55 jeb Piemēroti 55), lai līdz 2030. gadam samazinātu emisijas par 55%. Jaunie plāni izvirza stingrākus CO2 emisiju standartus vieglajām automašīnām un furgoniem, kamēr uz smagās kravas transportu attiecas iepriekš nospraustais mērķis emisiju samazināšanā par 30% līdz 2030. gadam. Eiropas zaļais kurss rada lielu spiedienu transporta nozarei, taču joprojām nav skaidrs, kā tiks darbinātas rītdienas bezizmešu kravas automašīnas.

- Veiksme
- 10.03.2021.
- Ieva Jakone
Šoferu pieskatītāji
Ar īpaša risinājuma palīdzību latviešu uzņēmums Mapon pieskata šoferīšus visā pasaulē, pat Peru un Dubaijā. Izseko, mēra degvielas patēriņu, braukšanas kultūru un pat temperatūru kravas nodalījumā

- Viedoklis
- 04.03.2021.
"Latvijas dzelzceļa" nākotnes perspektīva
Uzņēmumam Latvijas dzelzceļš (LDz) ar pilnu jaudu ir jādara tas, kas jādara - viens no tā attīstības virzieniem ir veicināt dzelzceļa kravu pārvadājumus. Valsts veido un uztur publisko ceļu infrastruktūru, pa kuru notiek autotransporta kustība, tai skaitā kravu un pasažieru pārvadājumi, un par kuru mēs maksājam nodevas un nodokļus. Taču ne cents no akcīzes nodokļa, kas tiek maksāts par degvielu un elektrību dzelzceļa pārvadājumos, tai skaitā Pasažieru vilciena iekšzemes pārvadājumos, nenonāk sliežu jeb dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai. Ostu nozarei ir ļoti svarīga LDz turpmākā attīstība, tāpēc uzskatu, ka šī ir ļoti būtiska tēma, kas ir padziļināti jāaplūko, veicot dzelzceļa infrastruktūras apsaimniekotāja rīcības analīzi.
