Iespējamā misija

- Intervija
- 19.06.2024.
Rezultātam jābūt laimei

- Viedoklis
- 30.05.2024.
Kāpēc man (NE)kļūt par STEM skolotāju?

- Viedoklis
- 03.11.2022.
Oda pirmsskolas skolotāja profesijai

- Intervija
- 22.12.2021.
- Agnese Meiere
Skolotāj, mācies lūgt palīdzību!


- Viedoklis
- 31.01.2025.
Izglītībā nevaram atļauties darboties atsevišķi – darba pietiks visiem
Mēs dzīvojam sarežģītā un strauji mainīgā laikā, ko raksturo kompleksi jautājumi bez skaidrām atbildēm un daudzšķautņaini izaicinājumi bez vienkāršiem, ātriem risinājumiem. Problēmu definēšanai un risināšanai ir nepieciešama daudzu pušu iesaiste, prasme nepārtraukti mācīties un pielāgoties, spēja iedziļināties un vēlme sadarboties un strādāt kopā. Izglītības joma nav izņēmums. Izglītība caurauž visus mūsu sabiedrības audekla slāņus, atstājot tālejošu un paliekošu ietekmi uz Latvijas valsts un sabiedrības attīstību, tādēļ, domājot, kā stiprināt un uzlabot izglītības kvalitāti ilgtermiņā, ir pienācis laiks izglītības sistēmā pilnvērtīgi integrēt arī dažādu uzņēmējdarbības sektoru pieejas, zināšanas un kompetences.

- Intervija
- 19.06.2024.
Rezultātam jābūt laimei
Kuldīgas Centra vidusskolas direktors Krists Felš-Milbergs grib spodrināt talantus nākotnes Latvijai un aizraut stundās tos, kuriem ir grūti

- Viedoklis
- 30.05.2024.
Kāpēc man (NE)kļūt par STEM skolotāju?
Pēdējo gadu notikumi izglītības nozarē paši palīdz atbildēt uz šo jautājumu – kāpēc nekļūt par skolotāju, un vēl vairāk - kāpēc nekļūt par STEM skolotāju. Šajā rakstā piedāvāšu savus (arī kā programmas Iespējamā misija absolventes) argumentus.

- Viedoklis
- 03.11.2022.
Oda pirmsskolas skolotāja profesijai
Latvijā šobrīd (2021./2022.m.g., pēc VIIS datiem¹) ir aptuveni 8700 praktizējošu pirmsskolas pedagogu, un lielākajai daļai mūsu bērnu kāds no šiem nepilniem deviņiem tūkstošiem profesionāļu ir pirmais dzīvē satiktais skolotājs – pirmais, kurš veido fundamentālu priekšstatu, kurā balstīsies turpmākā bērna socializēšanās un mācīšanās pieredze un izpratne par to. Tas ir fakts, kas balstās ne tikai statistikā un mūsu izglītības sistēmas uzbūvē, bet arī mūsu individuālajās pieredzēs kā bērniem, kā bērnu vecākiem, kā atbildīgiem sabiedrības locekļiem – tas ietekmē mūs katru.

- Intervija
- 22.12.2021.
- Agnese Meiere
Skolotāj, mācies lūgt palīdzību!
Draudzīgā aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors Oskars Kaulēns par savas skolas vērtībām definējis mērķtiecību, atbildību, sadarbību. Cenšoties īstenot pārmaiņas, viņam ir optimistisks skats uz pandēmijas atsegtajām problēmām izglītībā

- Viedoklis
- 22.02.2021.
Nepieciešami risinājumi, lai jaunie pedagogi paliktu skolās
Ikviens mācību gads skolā sākas ar svētku pasākumu, jauniem plāniem, mācību priekšmetiem, skolasbiedriem un arī skolotājiem. Savukārt Izglītības un zinātnes ministrija aktualizē statistiku, kas nemainīgi apliecina, ka skolās trūkst skolotāju - gadu no gada ir neaizpildīti vairāki simti vakanču. Latvijas augstskolas sagatavo pietiekamu skaitu jauno pedagogu, tomēr liela daļa pedagoģijas programmu absolventu vispār nesāk darbu skolā, citi no tās aiziet, nostrādājuši tikai dažus gadus. Kadru mainība ir viens no faktoriem, kas būtiski ietekmē izglītības kvalitāti.

- Profesija
- 28.10.2020.
Ar durvīm vaļā

- Profesija
- 30.09.2020.
- Alise Zita Zeidaka
Visjēgpilnākais darbs

- Profesija
- 16.09.2020.
- Laura Dumbere
Kamēr degs acis

- Profesija
- 09.09.2020.
- Laura Dumbere
Labam pedagogam nav vecuma



- Profesija
- 28.10.2020.
Ar durvīm vaļā
Oskars Kaulēns ir ne tikai skolēnu, bet arī skolotāju skolotājs. Šīs kompetences ļāvušas 35 gadu vecumā uzvarēt konkursu uz Draudzīgā aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktora amatu. Bet izaicinājumi vēl tikai sākas

- Profesija
- 30.09.2020.
- Alise Zita Zeidaka
Visjēgpilnākais darbs
Fizikas skolotājs Raivis Pauls pēc deviņiem Ādažu vidusskolā pavadītiem gadiem kļuvis par Carnikavas pamatskolas direktoru. Viņu gaida liels izaicinājums — izveidot skolu, kas būtu spēcīgs atspēriens carnikaviešu sapnim par savu vidusskolu

- Profesija
- 16.09.2020.
- Laura Dumbere
Kamēr degs acis
Zanei Lankai skolotājas profesija nebija ne bērnības, ne studiju laika sapnis. Mēģinājums strādāt skolā izrādījies pārsteidzoši veiksmīgs eksperiments. Viņa ir viena no Rīgas 64. vidusskolas jaunākajām un skolēnu mīļākajām skolotājām — par spīti tik sarežģītajam mācību priekšmetam kā fizika

- Profesija
- 09.09.2020.
- Laura Dumbere
Labam pedagogam nav vecuma
Matemātikas skolotājs Aleksandrs Vorobjovs pedagoģijā ienāca caur Iespējamo misiju un pēc 11 gadiem, kas nostrādāti dažādās skolās, kļuvis par Rīgas Tehniskās universitātes Inženierzinātņu vidusskolas direktoru

- Viedoklis
- 25.05.2020.
Līdz ar pirmo viesošanos skolā jutu - tā ir pareizā izvēle
Sākot ko jaunu, pārmaiņas ierastajā dzīves ritmā ir neizbēgamas. Reizēm šīs pārmaiņas var biedēt vai atturēt cilvēku no dažādu iespēju izmantošanas. Taču pārmaiņas ikdienā var nest arī ko labu.

- Viedoklis
- 18.05.2020.
Ilgi gaidītais jauno skolotāju papildinājums drīz jau būs klasēs
2019. – 2020. mācību gada sākumā saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) datiem Latvijas skolās trūka 380 pedagogu. Turklāt arī nākotnē straujas pozitīvas izmaiņas nav gaidāmas, jo ļoti daudz jauno skolotāju pēc augstskolas pabeigšanas nemaz nemēģina strādāt par skolotājiem. IZM sniegtie dati liecina, ka pedagoģiskās studiju programmas ik gadu beidz vairāk nekā 1100 absolventu, bet uz skolām dodas strādāt tikai aptuveni 400. "Mūsu bērnus sagaida pašapmācības," par situāciju sociālajos tīklos skumji pajokoja kāds asprātis.
