Silīcija ielejas titāniks • IR.lv

Silīcija ielejas titāniks

Apple galvenais birojs uz rietumiem no Sanhosē
Braiens Čens un Trips Mikls, © The New York Times News Service

Kāpēc izgāzās Apple automobiļu projekts?

Daudzi Apple darbinieki, kas pēdējos desmit gados bija iesaistīti šā uzņēmuma slepenajā automobiļa projektā ar iekšējo segvārdu Titan, to raksturoja mazāk glaimojoši: Titānika katastrofa. Jo viņi zināja, ka projekts, visticamāk, cietīs neveiksmi.

Automobiļa projekts tā īstenošanas laikā tika vairākas reizes pārtraukts un atkal atjaunots, pa ceļam zaudējot simtiem vērtīgu darbinieku. Turklāt projekta vadītāju starpā bija dažādi viedokļi par to, kādam tieši vajadzētu būt Apple automobilim. Sākotnējā ideja bija radīt elektromobili, kas konkurētu ar Teslu. Vēlāk visa uzmanība tika veltīta pašbraucošas automašīnas prototipam, kas konkurētu ar Google Waymo. Projekta beigu posmā atkal notika pievēršanās elektromobilim ar dažādām braukšanas palīgfunkcijām.

Februāra beigās kompānija iekšējā e-pastā informēja darbiniekus, ka tam visam tiek pielikts punkts. Apple šajā neīstenotajā autoprojektā ir «sadedzinājis» vairāk nekā 10 miljardus ASV dolāru.

Turklāt automašīnas projekta neveiksme ir vēl viens apliecinājums tam, ka kopš bijušā vadītāja Stīva Džobsa nāves 2011. gadā kompānijai ir klājies grūti ar jaunu produktu izstrādi.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu