Amazon džungļu gids • IR.lv

Amazon džungļu gids

Jānis Bošs. Foto — Ieva Salmane
Laura Dumbere

Stāstus par nopietnām grūtībām un neražām, kas jāpiedzīvo Latvijas uzņēmējiem, veidojam sadraudzībā ar Fuckup Nights Riga. Tā ir daļa no globālas kustības, kurā uzņēmēji dalās savās neveiksmēs, ļaujot citiem no tām mācīties.

Jānis Bošs jau piecus gadus vada Draugiem Group zīmolu Fast Brands, kas palīdz vietējiem uzņēmumiem pārdot savus produktus pasaules lielākajā interneta veikalā Amazon. Šajos e-komercijas džungļos bez piedzīvojumiem neiztikt

Absolvējis Gulbenes Valsts ģimnāziju un vēlāk Rīgas Ekonomikas augstskolu, Jānis Bošs 2014. gadā sāka strādāt Draugiem Group kā jauns praktikants. Kādu dienu viņu uzrunāja personāla daļas vadītāja, lūdzot piedalīties datorspēļu platformas vadītāja atlasē. 

Izrādījās, viens no amata pretendentiem pēkšņi atsaucis kandidatūru, bet vērtēšanas process un uzdevumi veidoti tieši četriem. Lai viss nebūtu jāatceļ, Jāni lūdza notēlot ceturto kandidātu. Joka pēc piekritis un centīgi spēlējis savu lomu — pildījis uzdevumus, atbildējis uz jautājumiem intervijās. «Beigās mums, četriem pretendentiem, bija jābalso, kuru no saviem konkurentiem uzskatām par piemērotāko amatam. Pārējie trīs nosauca mani. Mani darba devēji kasīja pakaušus — ko nu?» Arī Jānis jutās apmulsis, jo bija tikai aktieris —  amatam nebija nopietni pieteicies un neatbilda prasībām. Ne vajadzīgās darba pieredzes, ne saprašanas par programmēšanu, kas spēļu platformas vadītājam nenāktu par skādi. 

Tomēr vadība nolēmusi riskēt un uzticējusi Jānim vadītāja grožus. «Biju pārsteigts, bet pieņēmu izaicinājumu. Biznesā ir labi būt prātīgam un izvērtēt savas iespējas, tomēr jāprot arī riskēt.» 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu