Pēctecības pavediens • IR.lv

Pēctecības pavediens

Markuss Mīle. Foto — Jānis Leščinskis
Marija Leskavniece

Miele izpilddirektors Markuss Mīle sava vecvectēva izveidoto uzņēmumu cenšas vadīt pēc dibinātāju izkristalizētā principa — vienmēr labāk. Kā viņš salāgo attīstību ar tradīciju saglabāšanu?

Cepeškrāsns, kas pasaka priekšā ne tikai receptei nepieciešamo temperatūru, bet arī recepti. Un veļasmašīna, kas pazīst, vai kleksi uz jūsu krekla atstājis vīns vai bērna taukainās rociņas. Vācu sadzīves tehnikas ražotāja Miele preces ne katram ir pa kabatai, toties savus pircējus viņi sola atalgot ne tikai ar šādām un līdzīgām inovācijām, bet arī ar ilgu produktu kalpošanas laiku. 

Nu jau par daudzmiljardu kompāniju izaugušo biznesu Karls Mīle un Reinhards Cinkāns 1899. gadā izveidoja, lai ražotu… piena centrifūgas. Savukārt pirmās veļasmašīnas, kas tagad ir uzņēmuma firmas zīme, bet tolaik bija revolucionāra inovācija, tirgū laida tikai pēc desmit gadiem. 

Abas ģimenes joprojām pārvalda uzņēmumu, un līdzās Mīlem pie vadības grožiem ir arī Reinhards Cinkāns (jā, viņš mantojis ne tikai vecvectēva biznesu, bet arī vārdu). «Protams, ir svarīgi domāt arī par nākamo mēnesi vai gada ceturksni, bet man ir ļoti svarīgi arī zināt, kur būsim pēc pieciem, desmit un divdesmit gadiem,» saka Markuss Mīle (Markus Miele). 

Rīgā viņš šopavasar viesojās, lai atzīmētu Latvijas filiāles piecpadsmitgadi un klātienē tiktos ar darbiniekiem. Pandēmijas gados sapratis — tikšanos aci pret aci un sarunu pie kafijas tases vai alus kausa sazvanīšanās tik drīz neaizstās.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu