Deviņas stundas ar astīti • IR.lv

Deviņas stundas ar astīti

Foto no personīgā arhīva
Marija Leskavniece

Uzņēmējs Ivars Pavlovičs mēroja gandrīz 700 kilometru no Rīgas līdz Varšavai ar koplietošanas Teslu — gribēja izmēģināt, vai elektroauto ir ilgtspējīgs risinājums viņa digitālā nomada dzīvesveidam

Pabrauc, pabrauc, apstājies. Ceļojot ar elektroauto pa Eiropas šosejām, šāda dziesmiņa populārās melodijas ritmā vairs nav jādungo vienā laidā. Jaudīgākie spēkrati ar vienu uzlādi spēj pieveikt cienījamus attālumus.

Protams, apstāties joprojām vajag, bet ne tikai elektroauto, arī pasažieru dēļ. Kamēr apmeklēsit tualeti, izstaipīsit no sēdēšanas sagurušās kājas vai pētīsit ceļmalas degvielas (un elektrības) uzpildes stacijas veikaliņa piedāvājumu, visticamāk, «paēst» būs paspējusi arī mašīna. 

Šopavasar Ivaram līdz Polijas galvaspilsētai izdevies tikt ar divām uzlādēm — Kauņā un Bjalistokā. Katrā vietā pavadītas tikai 25 minūtes. «Tāpēc brauciens neaizņēma daudz vairāk laika, kā braucot ar degvielas auto. Parēķināju, ka tas bija par apmēram pusstundu ilgāks.» Kopumā ceļā līdz Varšavai pavadīja nepilnas desmit stundas.

Turklāt ar savu mašīnu būtu braucis ātrāk, nekā atļāvās ar koplietošanas auto, atzīst Ivars. Viņš arī netaupīja Teslas bateriju. Ļāva sev vaļu izmēģināt visas superauto sniegtās iespējas — no autopilota un adaptīvās kruīzkontroles līdz filmu vērošanai un spēļu spēlēšanai auto displejā.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu