Jaunuzņēmumu veidošana ir komandas darbs

  • Viesturs Sosārs
  • 16.01.2023
Viesturs Sosārs. Publicitātes foto

Viesturs Sosārs. Publicitātes foto

Popkultūrā un medijos joprojām populārs ir vientuļā, vizionārā uzņēmēja tēls. Izdzirdot vārdu Tesla, mēs visdrīzāk iedomājamies Īlonu Masku (Elon Musk), Facebook gadījumā mēs to bieži asociējam ar Marku Zakerbergu (Mark Zuckerberg). Bet tā gluži nav patiesība. Vismaz nav pilna patiesība par to, kā savulaik radās un izauga šie uzņēmumi. To pirmsākumos izšķiroša nozīme ir bijusi dibinātāju komandai.

Viens vai vairāki?

Uzsākot uzņēmumu vienatnē, tā dibinātājs droši novērš risku, ka iecerētais projekts neizdosies savstarpēju pretrunu un nesamierināmas viedokļu atšķirības dēļ. Savukārt, dibinot uzņēmumu komandā, idejas realizēšanai uzreiz ir pieejams visu tās dibinātāju laiks un prasmes un par tām sākotnēji nav jāmaksā “tirgus cena”, kas ievērojami palielina iespēju kustēties uz priekšu ātrāk un ar mazāku budžetu. Šie tad arī ir abi biežākie argumenti, kas tiek lietoti, diskutējot, vai jauni uzņēmumi ir jādibina vienam vai vairākiem dalībniekiem.

Jaunākajā žurnālā