Kāpēc būtu jāzina sava uzņēmuma vērtība? • IR.lv

Kāpēc būtu jāzina sava uzņēmuma vērtība?

Kārlis Krastiņš, Prudentia vadošais partneris

Latvijas vērtīgāko uzņēmumu TOP101 projekta misija ir rosināt sabiedrībā diskusijas par biznesa vērtību un to ietekmējošiem faktoriem, ko TOP101 veidotāji — Prudentia un Nasdaq Riga — veiksmīgi dara jau 17 gadu garumā. 

Diemžēl Latvijā joprojām aktuāls ir uzskats, ka interese par sava uzņēmuma vērtību būs svarīga tikai tā pārdošanas vai finansējuma piesaistes brīdī. Taču biznesa novērtējums ir svarīgs jebkurā attīstības posmā, gan finanšu plānošanā, gan sarunās ar potenciālajiem investoriem un veidojot pēctecības plānu. Tas sniedz detalizētu pārskatu par uzņēmuma finanšu stāvokli, palīdz pieņemt apzinātus biznesa lēmumus, kā arī sagatavoties iespējamiem nākotnes darījumiem, pat ja tos neplānojat veikt drīzumā. 

Taču ir situācijas, kurās pareiza izpratne par sava uzņēmuma vērtību ir kritiski svarīga gan personīgo, gan biznesa mērķu sasniegšanai. 

Biznesa attīstība

Ja plānojat attīstīt savu biznesu, ir būtiski saprast un apzināt, kas ir atskaites punkts un kādus mērķus vēlaties sasniegt. Uzņēmuma novērtējums šodien parādīs tā stāvokli pirms attīstības plāna realizācijas, vēlāk to varēs izmantot, lai salīdzinātu, vai un cik sekmīga ir bijusi attīstība un veiktās investīcijas. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu