Abonējam ziņas, klavierstundas, pienu un šampūnu • IR.lv

Abonējam ziņas, klavierstundas, pienu un šampūnu

Ilustrācija — Freepik
Jānis Vēvers

Digitalizācija un attālinātā iepirkšanās spēcina jaunu tendenci — abonēt gan digitālo saturu, gan šādā veidā papildināt pārtikas un nepārtikas preču krājumus

Pamācības ēdiena gatavošanā, profesionālu sporta treneru sagatavotas videonodarbības, padomi fotografētājiem, meditācija, sevis motivēšana vai pat dzejoļi. Līdz ar sociālo mediju uzplaukumu bijām pieraduši, ka dažnedažādus ieteikumus un knifus varam saņemt par velti. Taču pasaule mainās un globālo ekonomisko grūtību priekšnojautās biznesi meklē iespējas gūt papildu peļņu. 

Turklāt ne jau tikai digitālā satura veidotāji. Pasaulē pieņemas spēkā tendence abonēt pat pārtiku — tiklīdz iecienītās šokolādes kaste izēsta, ražotājs atsūta jaunu. Tiklīdz veļas pulveris izbeidzies, pakomātā gaida jauns sūtījums.

Saturs par naudu

Satura veidotāju vēlme pievērsties abonēšanai ir saprotama. Konkurēšana par skatījumiem sociālajos tīklos kļūst aizvien sarežģītāka, jo sāncenšu ir pārāk daudz. YouTube vien ik minūti tiek augšupielādēts 500 stundu ilgs jauns saturs. Līdz ar to pie pelnīšanas no klikšķiem un reklāmām tiek tikai neliela daļa. Pārējiem atliek meklēt citus ceļus, un daudzu uzmanības lokā nonāk satura abonēšanas pakalpojums. 

Šī ideja nebūt nav jauna. Jau kopš interneta pirmajiem pastāvēšanas gadiem cilvēki mēģināja saturu tirgot par naudu, taču gadsimta sākumā pastāvēja uzskats, ka tīmeklī viss ir par velti, tāpēc jomas celmlaužiem klājās grūti. Vienmēr kāds kaut ko līdzīgu piedāvāja par velti.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu