Vairāk sekotāju, vairāk naudas • IR.lv

Vairāk sekotāju, vairāk naudas

Ilustrācija — Freepik
Ilze Šķietniece

Sociālo tīklu satura veidošana veiksmes gadījumā var kļūt par ienesīgu biznesu

Aizvien biežāk ļaudis sociālos tīklus izmanto ne tikai saziņai, bet arī peļņai, saņemot atlīdzību par preču un pakalpojumu reklāmas iekļaušanu sava konta saturā. Tomēr nekas daudz par influenceru biznesa aizkulisēm nav zināms. Kā nodarbi, kas vairumam cilvēku ir tikai pašizpausmes veids, pārvērst par ienākumu avotu? Cik tādā veidā iespējams nopelnīt? Vai tas var kļūt par pilnas slodzes darbu? Ir Nauda dodas meklēt atbildes uz šiem jautājumiem. 

Ienesīgā pašizpausme

Es negribu pārdot savus sekotājus par pieciem jogurtiem — tāds ir kāda ceļojumu blogera vadmotīvs. Viņš to savukārt dzirdējis no kolēģes, kurai ir tūkstošiem sekotāju. Kāda tad ir viena ieraksta vērtība? 

Atlīdzību par sadarbības materiālu publicēšanu influenceriem parasti aprēķina pēc pavisam vienkāršas shēmas — viens cents par sekotāju, stāsta influenceru mārketinga platformas Promoty vadītāja Elīza Jaka. Var būt arī situācijas, kad tiek izmantota sarežģītāka formula, kurā ietverts auditorijas iesaistes procents. Tas ļauj labāk nopelnīt nišas influenceriem, kam sekotāju varbūt ir mazāk, bet uzņēmums ar viņa starpniecību var sasniegt konkrētu mērķauditoriju. 

Labi satura autori var pelnīt 2—3 tūkstošus eiro mēnesī pēc nodokļu nomaksas, atklāj influenceris un satura veidotāju pētnieks Deniss Ševeļovs.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu