Grāmatas, kurām jābūt uzņēmēja grāmatplauktā • IR.lv

Grāmatas, kurām jābūt uzņēmēja grāmatplauktā

Marija Leskavniece

Iesaka Ieva Salmela, Hesburger starptautiskās attīstības un mārketinga direktore. «Pašizglītošanās spēj pamodināt radošumu, tāpēc labprāt lasu saturīgus stāstus, kuros mijas spilgti dzīves piemēri un līderība.»


Brené Brown. Dare to Lead. 
Līderībai nav nekā kopīga ar tituliem, statusu vai varu pār cilvēkiem. Līderi ir cilvēki, kuri jūtas atbildīgi par talantu, potenciāla atklāšanu citos cilvēkos un idejās, kā arī par to realizēšanu. Grāmatas autore: «Viens no manas karjeras svarīgākajiem atklājumiem ir tas, ka drosmi var iemācīt, attīstīt un izmērīt. Drosme ir 4 prasmju kopums, ko balsta 28 uzvedības veidi. Viss, kas nepieciešams, ir apņemšanās veikt drosmīgu darbu, risināt smagas sarunas, darot to no sirds.» Kopumā šī ir pētījumā balstīta, iedvesmas un piemēriem bagāta grāmata ikvienam, kurš ir gatavs izvēlēties drosmi, nevis komfortu, ieviest pārmaiņas un vadīt. 


Yvon Chouinard. Let My People Go Surfing: The Education of a Reluctant Businessman Including 10 More Years of Business Unusual. 
Leģendārais alpīnists, uzņēmējs, vides aktīvists un kompānijas Patagonia Inc. dibinātājs dalās ar stāstu par neatlaidību un drosmi, kas iegūta, izveidojot vienu no cienījamākajiem un videi draudzīgākajiem uzņēmumiem pasaulē. No autora jaunības dzīves līdz aizraujošām alpīnisma ekspedīcijām, kas pamudināja radīt inovatīvu sporta aprīkojumu, tas ir stāsts par mēģinājumu izaicināt patēriņa kultūru, kas ir globālās ekoloģiskās krīzes pamatā. Šis darbs iedvesmos gan uzņēmējus, gan brīvdabas piedzīvojumu meklētājus. 


Simon Sinek. Start With Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action. 
Pirms vairāk nekā 10 gadiem Sineks iedvesmoja miljoniem cilvēku pieprasīt, lai viņu darbam būtu mērķis. Stīvam Džobsam un brāļiem Raitiem bija maz kopīga, taču viņi visi sāka, uzdodot jautājumu — kāpēc? Viņi saprata, ka cilvēki neiegādāsies produktu, nepievienosies kustībai vai nenoticēs idejai, ja nebūs skaidrs, kāpēc tā ir izveidota. Grāmata parāda, ka pasaulē zināmi vadītāji domā, rīkojas un komunicē vienādi, un tas ir pretēji tam, ko dara citi. Autors šo ideju dēvē par «zelta apli», kas var būt ne tikai iedvesma, bet arī pamats organizāciju un kustību vadībai.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu