
Ilustratīvs foto - pixabay.com
Pirms gadiem desmit modē bija dalīties ar joku bildēm, kur kāds telefona ekrānā “iestrēdzis” pusaudzis nemana neko no reālajā pasaulē apkārt notiekošā. Apsmaidīšanas morāle: lūk, viņi, jaunie, kuriem neinteresē nekas cits kā vien blenzt Youtube. Tā viņi noguļ īsto dzīvi, īsto pasauli.
“Ekrānu paaudze” izaugusi un, pati to īsti neapzinoties, ir sagatavojusi sevi nākamajam tehnoloģiskajam lēcienam – virtuālai metapasaulei, kurā ekrāni vairs nebūs vajadzīgi, jo plānā stikla sieniņa starp šo un “to” pasauli būs izgaisusi. Gan nosacīti, jo ekrāna vietā – vismaz pagaidām – būs VR brilles vai, tā sauktā “full-body avatar” gadījumā, – ķermeņa kustību sensori. Līdz ar 5G tehnoloģiju attīstību radīti priekšnosacījumi metapasaules jeb metaversa iespēju ekspansijai, un mārketinga komunikācijas nozare savos budžetos jau plāno zīmolu un vērtību integrāciju virtuālās pieredzes ceļojumā.