Gatavi ceļojumam otrpus stikla sienai

  • Kārlis Zembergs
  • 07.02.2022
Ilustratīvs foto - pixabay.com

Ilustratīvs foto - pixabay.com

Pirms gadiem desmit modē bija dalīties ar joku bildēm, kur kāds telefona ekrānā “iestrēdzis” pusaudzis nemana neko no reālajā pasaulē apkārt notiekošā. Apsmaidīšanas morāle: lūk, viņi, jaunie, kuriem neinteresē nekas cits kā vien blenzt Youtube. Tā viņi noguļ īsto dzīvi, īsto pasauli.

“Ekrānu paaudze” izaugusi un, pati to īsti neapzinoties, ir sagatavojusi sevi nākamajam tehnoloģiskajam lēcienam – virtuālai metapasaulei, kurā ekrāni vairs nebūs vajadzīgi, jo plānā stikla sieniņa starp šo un “to” pasauli būs izgaisusi. Gan nosacīti, jo ekrāna vietā – vismaz pagaidām – būs VR brilles vai, tā sauktā “full-body avatar” gadījumā, – ķermeņa kustību sensori. Līdz ar 5G tehnoloģiju attīstību radīti priekšnosacījumi metapasaules jeb metaversa iespēju ekspansijai, un mārketinga komunikācijas nozare savos budžetos jau plāno zīmolu un vērtību integrāciju virtuālās pieredzes ceļojumā.

Jaunākajā žurnālā