Loģisks turpinājums

  • Sintija Kampāne, Domuzīme
  • 29.12.2021
  • Domuzīme
Arvis Viguls. Blusu cirks. Neputns, 2021.

Arvis Viguls. Blusu cirks. Neputns, 2021.

Reiz kādai sievietei pie miesas pieauga grāmata, kas neatlaidās, kamēr viņa neuzrakstīja recenziju. Dienu un nakti viņa kājas mērcēja šķīstošās, gurkstošās rakstzīmju tērcēs. Pamazām no viņas atdalījās pasaulīgais svars un uzsvars, lai dotu vietu iebiezinātiem vārdiem. Bet kaimiņi sveicināja grāmatu, kas padusē nesa tikko redzamo sievieti. 

Ja iztēlotos kādu literāru meistardarbnīcu, kurā vingrināšanās nolūkā tiktu uzdots rakstīt par metamorfozēm, varētu iedomāties Franca Kafkas attēloto Gregoru Zamzu stāstā Pārvērtība vai Daniila Harmsa Gadījumu ainas, kā arī Arvja Vigula ceturtā dzejas krājuma Blusu cirks «kadrējumus».

Vigula krājums ne bez iemesla asociējams ar pārējiem absurda stilistiku reprezentējošajiem modernisma darbiem. Kaut arī modernisma uzplaukums saistās ar vērtību krīzi pēc Pirmā pasaules kara, virziena estētikai raksturīgās «nemitīgas aktualitātes medības»1 tomēr noārda šīs mākslinieciskās sistēmas laika robežu, tādējādi sasniedzot Vigula dzeju. Jau iepriekšējos autora dzejas krājumos ir dažādu modernisma virzienu ietekme.

Jaunākajā žurnālā

Viss ir tikai situācija

Baltijas valstīm «labākais scenārijs šim laikam ir saspringts un bažu pilns miers», teic Reins Rauds. Foto — Andrass Kralla

Tekstu banka

Ilustrācija — Pexels