Par zīmoliem un saldējumu

Jānis Bergs.
Foto no privātā arhīva

Jānis Bergs. Foto no privātā arhīva

Uzņēmējs Jānis Bergs raksta par savu pieredzi, turpinot iekarot ASV lielo tirgu

Rakstu šo tekstu un mielojos ar Ben & Jerry’s ķiršu un šokolādes gabaliņu saldējumu, bet ledusskapī man stāv arī Häagen-Dazs karameļu saldējums. Ar to un citiem kārumiem, it īpaši dzīvojot ASV, gan jābūt ļoti piesardzīgam. Pēc pirmā šeit nodzīvotā gada mans svars pieauga par kādiem 15 kilogramiem, un tikai tagad esmu iemācījies ēst gausīgi un saglabāt kaut cik pieņemamu fizisko formu.

Ilgus gadus mans mīļākais saldējums ir bijis Häagen-Dazs, un es, tāpat kā vairums amerikāņu, biju pārliecināts par tā augstdzimušo Eiropas izcelsmi. Tikai nesen uzzināju, ka no Eiropas šajā saldējumā nav ne smakas — tas ir dzimis un audzis skarbajā Ņujorkas piepilsētā Bronksā. Mana iemīļotā raidieraksta Business Wars nesenā sērijā bija sīki un smalki izstāstīta abu lielāko ASV saldējuma zīmolu vēsture un asiņainā cīņa par tirgu. Turklāt, manuprāt, ļoti labi parādīta arī reklāmas un sociālā mārketinga nozīme šo zīmolu attīstībā. 

Jaunākajā žurnālā