Miljardi ietekmētājiem • IR.lv

Miljardi ietekmētājiem

Dejošana ar skrituļslidām padarījusi Berlīnē dzīvojošo Omi Džantu par Instagram zvaigzni. Foto — The New York Times
Maiks Aizeks un Teilore Lorenca, © The New York Times News Service

Arī Facebook ķēries pie tā dēvēto satura veidotāju pievilināšanas. Viegli tas nebūs

Pēdējo 18 mēnešu laikā Facebook galvenais produktu direktors Kriss Kokss pārsteigts vēroja, kā Instagram uzplaukst iepriekš neredzētos veidos. Kad pandēmijas laikā jaunieši meklēja, kā izpausties virtuāli, Koksu ieinteresēja dažādi satura veidotāji, piemēram, Omi Džanta. Berlīnē dzīvojošā senegāliešu skrituļslidotāja kļuva slavena ar savā Instagram kontā publicētiem video, kuros viņa dejo ar skrituļslidām tehnomūzikas pavadībā. Viņas un citu autoru lielie panākumi lika Instagram īpašniekam Facebook saprast, ka uzņēmumam vairāk jācenšas pievilināt jaunus satura veidotājus, saka Kokss.

Taču Facebook ir iekavējuši. Daudzi cilvēki, kas paši veido populāru saturu internetam un gūst no tā peļņu, jau ir pārgājuši pie konkurentiem, piemēram, YouTube un TikTok, kas krietni agrāk ieguldīja līdzekļus ietekmētājiem pielāgotas vides radīšanā un ļāva viņiem nopelnīt ar saviem video.

Facebook sāka pakaļdzīšanos. Cerībā pievilināt nākamo interneta zvaigžņu paaudzi, viņi sāka tērēt miljoniem dolāru lielāko ietekmētāju pārvilināšanai. Facebook pielāgoja savas galvenās lietotnes, atdarinot konkurentus, un jūnijā noorganizēja Autoru nedēļu, kurā godāja ietekmētājus. Facebook vadītājs Marks Zakerbergs deklarēja, ka vēlas «izveidot labāko platformu, kurā naudu pelnītu miljoniem satura veidotāju».

«Covid-19 bija pagrieziena punkts,» saka Kokss, «kad visa nozare un tās autori sāka lielākā mērā kļūt par radošo ekonomiku.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu