Žurnāls: Kā četri vadītāji panāca 80% darbinieku vakcināciju? 1

Vakcinācijas pret Covid-19 vides plakāti uz reklāmstaba. Foto: Paula Čurkste, LETA
Print Friendly, PDF & Email

Žurnāls Ir stāsta par četru augsta līmeņa vadītāju pieredzi, kā viņi panākuši, ka kolektīvā vakcinējušies vairāk nekā 80% darbinieku. Visefektīvāk palīdzot to cilvēku stāsti, kas paši jau izslimojuši Covid-19. Taču katram no viņiem ir arī citi ieteikumi, kā pārliecināt darbiniekus vakcinēties. Vienojošs elements ir pašu vadītāju organizēta izbraukuma vakcinācija darbavietā, kas mudinājusi darbiniekus izmantot šo iespēju, un arī vadītāju paraugs.

Tā Dailes teātra direktors Juris Žagars izstrādājis pārliecināšanas stratēģiju. Vispirms pieteicis izbraukuma vakcināciju darba kolektīvā, tiklīdz tas bija iespējams, un 2. maijā teātrī savu pirmo poti saņēma aptuveni divas trešdaļas darbinieku. Izskaitļojis, ka sākumā bijuši 11 nevakcinācijas atbalstītāji. Ar tiem runājis individuāli, lai saprastu iemeslus. Galu galā Dailē palicis tikai viens cilvēks — labs savas jomas profesionālis, kas strādā tikai darbnīcā un var izvairīties no tieša kontakta ar kolēģiem. Teātra direktors nolēmis: šī persona var turpināt strādāt nevakcinējoties. Taču pēc vadības lūguma šis darbinieks izmanto sētas ieeju, strādā atsevišķā telpā un, nonākot saskarsmē ar kolēģi, lieto masku, ievēro divu metru distanci un pieprasa to darīt visiem, kas ienāk viņa darbnīcā.

Andra Bites vadītajā uzņēmumu grupā pazīstamākais ir Karavela, kurā strādā 680 cilvēku. No viņiem 80% ir vai nu izslimojuši Covid-19, vai arī jau vakcinēti. Darbiniekiem vakcinācijas nozīmi skaidrojuši mediķi, taču skeptiķu pārliecināšanai daudz iedarbīgāki bijuši to kolēģu stāsti, kuri bija izslimojuši Covid-19. «Mums ir diezgan daudz kolēģu, gados jaunu, spēcīgu cilvēku, kuri izslimoja. Viņi ir smagi līduši cauri visam tam procesam. Viņi kolēģiem stāstīja, ar kādām izslimošanas sekām jāsadzīvo. Kādam slimība ietekmēja atmiņu, citam ilgu laiku bija enerģijas zudums, vēl vienam kolēģim slimība ietekmēja aknu darbību. Cilvēki redzēja, kā kolēģis pēc Covid-19 knapi var pa kāpnēm uzkāpt. Tas bija spēcīgs «trigeris», kura dēļ daudzi mainīja domas un nolēma lieki neriskēt.»

Ko darīja tehnoloģiju uzņēmuma SAF Tehnika valdes priekšsēdētājs Normunds Bergs un J. Pilsudska Daugavpils Valsts poļu ģimnāzijas direktore Gaļina Smuļko, lasiet žurnālā Ir šeit.

Ja vēlaties abonēt žurnālu Ir, spiediet šeit.

Komentāri (1)

lindab456 23.07.2021. 03.08

Nevaru apiet tēmu par vakcinācijas plakātiem un koncepciju – vārdi pacieš daudz ko, bet vizuāli, ikreiz paveroties uz šo un pārējiem kloniem, kas pārspēj viens otru, kļūst šķērmi ap dūšu un pārņem vispārējas bezcerības un degradācijas sajūta. Plakātam tomēr ir savi mākslinieciskie kritēriji un, lai nu kam, bet latviešu plakātam ir spēcīgas tradīcijas.
Vizuāls uzsaukums, kurš ir redzams uz katra stūra, un, kuram ir jāpauž jaudīga un sabiedriski nozīmīga vēsts, nevar iztikt bez profesionāli noslīpētas un baudāmas vizuālās formas.

+1
0
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu