Žurnāls: “Printful” – uzņēmums, kurš dzīs nozares attīstību

"Printful" vadītājs Dāvis Siksnāns. Foto: Reinis Hofmanis
Print Friendly, PDF & Email

Latvijā izaugušā Draugiem Group uzņēmums Printful pirmdien paziņoja, ka ASV investīciju fonds Bregal Sagemount investēs Amerikā reģistrētā Printful Inc. 130 miljonus dolāru (106 miljoni eiro). Akciju pirkuma summa atbilst uzņēmuma kopējam novērtējumam, kas pārsniedz vienu miljardu dolāru (820 miljoni eiro). Salīdzinājumam — atbilstoši Prudentia un Nasdaq sastādītajam Latvijas uzņēmumu Top101, tikai diviem Latvijas uzņēmumiem vērtība ir lielāka, un tie abi ir valsts uzņēmumi, kuru aktīvos tā ieguldījusi milzīgas materiālas vērtības, — Latvenergo (vērtība 2020. gadā 1,65 miljardi eiro) un Latvijas valsts meži (vērtība 2020. gadā 1,16 miljardi eiro), raksta žurnāls Ir.

Printful ir e-komercijas platforma, kura pamatbizness ir «apģērbs pēc pieprasījuma» — digitāli apdrukātu apģērbu ražošana un piegāde gan privātpersonām, gan uzņēmumiem, dibināta 2013. gadā.

Žurnāls Ir attālināti intervēja Printful līdzdibinātāju un vadītāju Dāvi Siksnānu un Bregal Sagemount partneri Ādamu Fulleru.

Uz Ir jautājumu, kāpēc investīciju fonds izvēlējies ieguldīt tieši Printful, Ādams Fullers atbild: “Nav neviena cita šajā tirgū ar tādu izaugsmi, apjomu un līderpozīcijām, kādu iekarojis Printful. Mēs meklējam uzņēmumu, kurš dzīs nozares attīstību. Pamatīgi izpētījām uzņēmumu, pirms izlēmām ieguldīt naudu. Apmeklēju Rīgu un arī Printful ražotni Ziemeļkarolīnā ASV. Runājām ar ražotājiem, kuri sadarbojas ar uzņēmumu, un viņi apliecināja, cik augstas kvalitātes ir Printful ražotnes. Veicām klientu aptauju, un Printful saņēma augstākos reitingus nozarē par labāko kvalitāti. Turklāt viņu klienti veido jaunu, pievilcīgu daļu ASV tautsaimniecības.”

Savukārt uzņēmuma vadītājs Dāvis Siksnāns par iecerēm pēc investora piesaistes teic: “Pagājušajā gadā Printful izaugsme bija tik strauja, ka nespējām apmierināt visu pieprasījumu. Mūsu bizness nav tikai ieslēgt kādus virtuālus serverus Amazon mākonī. Mums ir jāizveido jaunas ražotnes, jāpērk iekārtas. Pagājušajā gadā tas radīja zināmas grūtības, jo izaugsme bija tik strauja. Tāpēc šogad plānojam līdz šim visambiciozāko paplašināšanos, izveidosim vairāk ražotņu, pirksim vairāk printeru nekā līdz šim. Ieguldījumu izmantosim gan tam, gan mūsu globālās komandas paplašināšanai.”

Visu interviju lasiet žurnālā Ir šeit.

Ja vēlaties abonēt žurnālu Ir, spiediet šeit.

Pagaidām nav neviena komentāra

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu