Tikt pamanītam • IR.lv

Tikt pamanītam

Zīmējums — Freepik
Jānis Vēvers

Meklētājoptimizācija ir neaizstājama, cenšoties padarīt zīmolu pamanāmāku ar konkurentiem pārbagātajā globālajā tirgū

Biznesa pasaule pārcēlusies uz dzīvi internetā, ielās ir mazāk cilvēku nekā parasti, un mainījušies arī patērētāju uzrunāšanas paņēmieni. Daudz svarīgāka par spilgtiem skatlogiem un balonu virtenēm pie veikalu durvīm kļuvusi potenciālo pircēju sasniegšana tur, kur tie pavada lielāko dienas daļu, — tīmeklī. Konkurence tiešsaistes tirdzniecībā pēdējā gada laikā strauji augusi, un tagad tur iepirkties piedāvā arī tie, kuri vēl nesen bija pārliecināti, ka viņu prece jāredz klātienē, jāaptausta un jāpiemēra.

Sevis popularizēšanu internetā var veikt visdažādākajos veidos — sākot no intriģējošiem ierakstiem sociālajos tīklos, ko zīmola sekotāji izplata tālāk, un beidzot ar virtuālās telpas piepildīšanu ar reklāmām. Viss atkarīgs no uzņēmēju izdomas un rocības. Tomēr jaunu klientu piesaistīšanā un zīmola atpazīstamības vairošanā neizbēgt no tā dēvētās meklētājoptimizācijas, kā latviskotajā variantā sauc tīmekļa lapas padarīšanu pamanāmāku meklētājprogrammām.

Nebeidzama sacensība

Uzņēmēju attieksme pret šo fenomenu, kas globāli tiek apzīmēts ar anglisko abreviatūru SEO (search engine optimization), ir polarizēta. Vieni optimizāciju uzskata par cīņu ar vējdzirnavām. Tiklīdz viens uzrāpies līdz Google vai citu meklētāju saraksta augstākajām vietām, tā sarosās konkurenti un cenšas apsteigt vismaz dažu atslēgas vārdu kategorijās. Tas nozīmē, ka atkal jāatloka piedurknes un jāpaaugstina pamanāmība, lai jau ieguldītais darbs nebūtu bijis veltīgs.

Otra daļa meklētājoptimizācijā saskata reālu ieguvumu. Tā var palīdzēt jauniem un nezināmiem uzņēmumiem pievērst tūkstošiem pircēju uzmanību, ja, ierakstot meklētājā, piemēram, «vīriešu kurpes», saite uz tā internetveikalu parādīsies rezultātu pirmajā lapā. Tas gan vairo veikala apmeklētāju skaitu, gan stiprina reputāciju, jo vidusmēra cilvēks saraksta augšgalā redzamos zīmolus tiecas uzskatīt par uzticamākiem un nopietnākiem. Statistika liecina, ka 89% no visiem tīmekļa vietņu apmeklējumiem, kas veikti ar meklētājprogrammām, veduši no meklētāja rezultātu pirmās lapas.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu