Latvijas e-komercijas uzņēmumiem vajadzīgi izcili pasta pakalpojumi • IR.lv

Latvijas e-komercijas uzņēmumiem vajadzīgi izcili pasta pakalpojumi

Ilustratīvs attēls no pixabay.com
Ingus Zeļenkovs, Printful biznesa attīstības vadītājs

E-komercija Covid-19 laikā iezīmējusies kā viena no retajām nozarēm, kas piedzīvojusi būtisku pieprasījuma pieaugumu. Daudzi uzņēmumi, kas fokusējas uz retail jeb fizisko tirdzniecību, šajā laikā bijuši spiesti pāriet uz e-komerciju, savukārt daudzi patērētāji ir mainījuši paradumus un sapratuši, cik ērti ir iepirkties internetā. Arī bez krīzēm tādi e-komercijas milži kā, piemēram, Amazon ir pieradinājuši klientus pie 48 stundu piegādes, vienlaikus investējot miljardus, lai šīs 48 stundas saruktu līdz 24 stundām vai pat īsākam laika posmam. Līdz ar to arī mums, pārējiem, jādomā, kā saglabāt konkurētspēju, un loģistikai šeit ir milzīga nozīme.

Printful ir apdrukas un šūšanas ārpakalpojumu uzņēmums, kas automātiski saņem, izgatavo un piegādā pasūtījumus interneta veikalu vārdā. Veikalu īpašnieki ar Printful pakalpojumu pircējiem visā pasaulē var piedāvāt vairāk nekā 250 dažādu produktu.

Tiklīdz gala klients ir mūsu klienta interneta veikalā nopircis, piemēram, T-kreklu, pasūtījums automātiski nonāk mūsu sistēmā, tālāk produkts tiek apdrukāts un nodots loģistikas piegādātājam, kas savukārt paciņu nogādā gala klientam jebkurā citā valstī. Mūsu uzdevums ir nodrošināt, lai viss process noritētu pēc iespējas efektīvi.

Līdz ar Covid-19 strauji ieviesto klientu paradumu maiņu, arvien biežāk iepērkoties tieši internetā, ir kļuvis skaidrs, ka arī pēc Covid-19 krīzes beigām industrija izskatīsies citādi un e-komercijas loma turpinās pieaugt.

Nozarē iesaistītie spriež, ka šogad industrija izdarījusi izaugsmes lēcienu, kas līdzvērtīgs vismaz trim gadiem nākotnē. Protams, neesam iztikuši arī bez izaicinājumiem, kā tikt galā ar negaidīto pieprasījuma pieaugumu, turklāt Covid-19 pamatīgi iebelza loģistikas nozarei – samazinātais avioreisu skaits nozīmēja daudz lēnākas piegādes apstākļos, kad pircēji gaida daudz ātrāku servisu.

Vēsturiski lielākais Printful tirgus ir bijis ASV, un tā tas ir arī šobrīd. Eiropas kontekstā skatāmies uz visu kontinentu, arī uz Lielbritāniju, Vāciju, Spāniju un Franciju, kas ir nozīmīgi tirgi e-komercijai. Tāpat šogad esam atvēruši sadarbību ar vietējiem ražotājiem Japānā un Austrālijā. Printful galvenie panākumu faktori ir uzņēmējdarbības popularitāte, pircēju tieksme pēc individualizācijas un personalizācijas, bet, nenoliedzami, arī attīstīta loģistikas infrastruktūra.

Mazliet lēnāk Eiropā, bet ļoti izteikti ASV redzam, ka cilvēki aizvien vairāk cenšas meklēt alternatīvus ienākumu veidus, ne tikai tradicionālo darbu no deviņiem līdz pieciem, kas sevišķi gados jaunākiem cilvēkiem nešķiet pievilcīgs. Daudzi mūsu klienti uzsāk savu Printful veikalu kā papildu lietu pamatdarbam ar cerību, ka tas varētu kļūt par pilna laika biznesu.

Otrs būtisks virziens ir individuāla pieeja klientam, ko redzam patērētāju izvēlēs: arvien biežāk cilvēki izvēlas unikālu, personalizētu apģērbu. Tas, kurš iepērkas lielajos apģērbu veikalu tīklos, vienmēr riskē draugu lokā ieraudzīt tādu pašu T-kreklu mugurā vēl kādam, tāpēc labprātāk izvēlas citus risinājumus, piemēram, unikālu apdruku, lai atšķirtos no pārējiem.

Visbeidzot, mēs uzņemamies rūpes par to, kā ražot produktus, lai klienti visu uzmanību varētu veltīt interesantākajai e-biznesa daļai – jaunu produktu veidošanai un pārdošanai. Šobrīd saskaramies ar to, ka jātiek līdzi e-komercijas izaugsmei, kas notikusi šā gada laikā, līdz ar to aktīvi meklējam jaunus kolēģus, izvērtējam jaunas starptautiskas attīstības iespējas. Tas savukārt nozīmē jaunu loģistikas risinājumu nepieciešamību.

Pats svarīgākais jaunajos apstākļos ir spēt nodrošināt konkurētspējīgu un uzticamu servisu mūsu klientiem.

Mēs turpinām attīstīt savu infrastruktūru un partneru tīklu, lai mūsu klienti, izplatot savus produktus, varētu nodrošināt konkurētspējīgu piegādes pakalpojumu cenas un ātruma attiecību e-komercijas tirgū. Kā pozitīvu piemēru vēlos izcelt sadarbību ar Latvijas Pastu, kas ir bijis svarīgs partneris, lai uzsāktu mūsu biznesu Eiropā pirms pāris gadiem. Latvijas Pasts ir bijis atvērts ierosinājumiem un uzlabojumiem, tai skaitā pielāgojot sūtījumu izsekošanas sistēmu dažādās valodās, lai mēs varētu labāk apkalpot klientus dažādās Eiropas valstīs. Un, protams, būtisks atbalsts būs arī jaunā, modernā sūtījumu skenēšanas, mērīšanas, svēršanas un šķirošanas iekārta, kas nodrošinās vēl nebijušu Latvijas Pasta servisu un darbības ātrumu, kļūstot konkurētspējīgākiem Eiropas mērogā un ļaujot arī mums īstenot savu uzdevumu – nodrošināt, ka gala klients savu apdrukāto T-kreklu saņem ātri un bez kavēšanās.

Šā gada Printful prioritāte ir bijusi starptautiskā izaugsme. Esam ieviesuši jaunas valodas, jaunas valūtas, atvēruši jaunas ražotnes dažādās pasaules vietās, un domāju, ka arī nākamgad tā būs viena no svarīgākajām uzņēmuma prioritātēm. Līdz ar to arī loģistikas loma tikai pieaugs un arvien svarīgāka kļūs sadarbība ar citu valstu pakalpojuma nodrošinātājiem un mūsu esošajiem partneriem. Mums būs nepieciešami pastāvīgi uzlabojumi pasta pakalpojumu sniedzēju infrastruktūrā gan Eiropā, gan citur pasaulē, lai ietu līdzi laikam, ļautu uzņēmumiem attīstīties un klientiem – saņemt cerēto vēl ātrāk, jo tikai tā varēsim stāties līdzās nozares megamilžiem.

Pagaidām nav neviena komentāra

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu