
Ilustratīvs attēls no pixabay.com
Attālināto mācību laikā aizvien biežāk aktualizējas jautājums par mācību procesa kvalitāti. Pašlaik izglītības iegūšanai vairāk nekā jebkad ir nepieciešama vienota skolēna, skolotāja un vecāku izpratne, pieeja un līdzdalība. Lielākā atbildības daļa gulstas uz skolu un pedagogu, tāpēc kvalitātes atslēga noteikti ir pedagogi, viņu profesionalitāte, zināšanas, prasmes un domāšana. Lai skolotāja darbs būtu pēc iespējas kvalitatīvāks, jābūt ļoti pārdomātai atbalsta sistēmai, kas paredz mūsdienīgu profesionālo attīstību un ietver adekvātu darba novērtējumu - morālu un finansiālu.
Attālinātās mācības sekmē skolotāju savstarpējo sadarbību
Attālinātās mācības nozīmē intensīvu prasmju un zināšanu pilnveidi ne tikai skolēniem, bet arī pedagogiem. Paradoksāli, bet tieši attālinātās mācības sekmējušas skolotāju savstarpējo sadarbību. Tie, kuriem ir plašākas digitālās prasmes, dalās pieredzē un palīdz kolēģiem. Notiek vienotas mācības, bet ikviens, kuram tas ir nepieciešams, ir atradis savu individuālo konsultantu - mentoru. Pedagogi daudz brīvāk atļaujas runāt par lietām, kas izdodas un neizdodas, nevairās pārrunāt neveiksmes un kopīgi meklēt risinājumus. Dažādu mācību priekšmetu skolotāji vada kopīgas stundas, tādējādi palīdzot viens otram. Pašlaik visi ir vienlīdzīgi, jo, neraugoties uz darba pieredzi, vecumu un citiem rādītājiem, pirmo reizi ir nonākuši šādā situācijā – “jaunajā normālajā”.