Kā rodas dati

Ģirts Zāģeris. Foto — Kristīne Madjare
Alise Zita Zeidaka
Print Friendly, PDF & Email

Būt par Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolotāju ir tikai viens no darbiem Ģirta Zāģera dienas kārtībā. Tikpat skolotājs, cik zinātnieks, viņš saka. Un saviem skolēniem viņš māca ne tikai fiziku: «Tai fonā stāv kritiskā domāšana»

Rīgas Valsts 1. ģimnāzijā, kas izceļas ar spēcīgu līmeni eksaktajās zinātnēs, ir arī daudz skolēnu, kam fizika nav pat kaislīgākā aizraušanās. Te satiekas ļoti dažādi cilvēki ar atšķirīgām interesēm un spējām. «Ja no 60 skolēniem, ko šobrīd mācu, pieci aizietu studēt fiziku, tas jau būtu wow!» Fizikas skolotājs Ģirts Zāģeris atzīst, ka pārējiem 55, ļoti iespējams, ideālās gāzes likumu no galvas tiešām nevajadzēs zināt. Tāpēc viņš uzskata, ka ir svarīgi ar fizikas starpniecību demostrēt visiem nepieciešamo. «Gribu, lai skolēni saprot, kā rodas dati. Kā tos apstrādā, kādus secinājumus no tiem var vai nevar izdarīt.» Viņaprāt, ir būtiski parādīt, cik svarīgs ir deduktīvs ceļš un datu analīze. Skolotājs nekad nesaka: ir šitā, un punkts. «Patiesībā zem tā visa slēpjas kritiskā domāšana, kas noderīga ikvienam!»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt drukātā vai digitālā žurnāla abonentam. Esošos abonentus laipni lūdzam ienākt:

Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu