
Miltons Frīdmans (1912—2006)
Amerikāņu ekonomists vairākām korporatīvo līderu paaudzēm iemācīja, ka viņu galvenajai motivācijai jābūt peļņai. Taču jauna lielo uzņēmumu vadītāju grupa tam nepiekrīt
Pirms 50 gadiem — 1970. gada 13. septembrī — izdevums New York Times Magazine publicēja ekonomista Miltona Frīdmana eseju Biznesa sociālā atbildība ir palielināt peļņu. Tā kļuva par pamatu tā dēvētajai Frīdmana doktrīnai — aicinājumam uz brīvā tirgus kapitālismu. Neatkarīgi no tā, kā vērtējam sekas, tā kļuva par, iespējams, nozīmīgāko 20. gadsimta otrās puses ekonomisko ideju.
Pat tagad — pēc 50 gadiem — Frīdmana eseja turpina izraisīt debates biznesa līderu un politiķu aprindās, no kuriem daudzi kritizē ekonomista viedokli, norādot, ka vairākas kompāniju paaudzes guvušas nepamatotu peļņu uz sabiedrības rēķina, tādējādi veicinot nevienlīdzību.