Piecgades plāns • IR.lv

Piecgades plāns

Audi e-tron elektroauto izstādē Frankfurtē. Foto — Scanpix
Simons Hāge un Martins Hese, © Der Spiegel

Vācijā strauju pieprasījumu pēc elektroauto veicinājušas valdības piešķirtās subsīdijas videi draudzīgo spēkratu iegādē. Volkswagen, BMW un Daimler šādam bumam nebija gatavi — tie nespēj nodrošināt pieprasījumu, un trūkst arī uzlādes staciju. Tāpēc tagad šie vācu autobūves milži izmisīgi steidzas noķert konkurentus, par kuriem agrāk tikai pazobojās

Neilgi pirms grūtās misijas sākšanas Markuss Dīsmanis piepildīja vienu no saviem muža sapņiem. Vācu autoražotāja Audi vadītāja amatā ieceltais vīrietis sēdās uz motocikla un vairākus mēnešus apbraukāja Eiropu — no Gibraltāra līdz Melnajai jūrai, no Nordkapa līdz Britu salām. Ceļojuma beigās spidometrs rādīja 28 000 km.

Šis ceļojums, kā Dīsmanis vēlāk stāstīja saviem draugiem, palīdzēja iegūt jaunu perspektīvu, jo daudzas lietas viņš tagad redz labāk nekā agrāk: esot palielinājusies viņa cieņa pret Eiropu — gan izmēra, gan kultūru dažādības dēļ. Daudz vairāk viņš ciena arī Audi lielāko konkurentu elektroauto tirgū — amerikāņu Teslu.

Pagājušā gada rudenī, kad Dīsmanis sēdēja sava motocikla mugurā, viņš saņēma īsziņu no Berlīnes: elektroauto pionieris Tesla plāno atvērt jaunu rūpnīcu pie Vācijas galvaspilsētas. Dīsmanis skaļi iesmējās. Viņu pārsteidza kaliforniešu pārdrošība. «Pašos pirmsākumos neviens no mums neuztvēra Teslu nopietni,» vēlāk kādā sarunā stāstīja Audi izpilddirektors. «Tad mēs vienkārši brīnījāmies, bet galu galā bijām šokēti par viņu vērienu.»

Tagad Tesla Model 3 ir viens no visvairāk pirktajiem elektroauto Eiropā, krietni apsteidzot vāciešu ražojumus. Vienīgais ražotājs, kas spējis apsteigt Teslu, ir franču Renault, piedāvājot sīko elektroauto modeli Zoe. Kalifornieši ir soli priekšā saviem sāncenšiem arī ar uzlādes staciju iekārtošanu. Kompānija līdz šim ierīkojusi gandrīz 5000 «superlādētāju» 24 Eiropas valstīs. Salīdzinājumam: uzlādes staciju konsorcijs, kas apvieno BMW, Daimler, Volkswagen un Ford, līdz šim spējis ierīkot tikai 1160 elektriskās uzlādes vietu.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu