«Kā mēs to rakstām?» • IR.lv

«Kā mēs to rakstām?»

Autore Marianna Zvaigzne darbojas Printful komandā kopš 2016. gada. Viņa ir studējusi valodas, un šī kaislība tagad pārtapusi karjerā, jo Marianna uzņēmumā pārrauga e-komercijas tekstu radīšanu atbilstoši zīmola vērtībām. «Mani interesē, kāda ir nākotne e-komercijas terminoloģijai latviešu valodā. Mans profesionālais izaicinājums ir atrast veidu, kā runāt par šo nozari vienkārši, nepārprotami un latviski,» viņa saka par sevi. Foto — Edmunds Brencis
Marianna Zvaigzne

Veidojot zīmola valodas rokasgrāmatu, nav no jauna jāizgudro divritenis — ir jāizvēlas atbilstošākie valodas resursi un jāpielāgo sava uzņēmuma vajadzībām

Zīmola Printful valodas rokasgrāmatu jeb Printful Style Guide veidošanu (tā ir angļu valodā) sākām ar atkārtotu vienu un to pašu vārdu pareizrakstības apspriešanu gan mārketinga, gan citās komandās. «Kā mēs rakstām print-on-demand — ar vai bez defisēm? Vai drop shipping raksta kopā? Kur šajā teikumā jāliek komats?» Tagad varu teikt — labi, ka sākām atbildēt uz jautājumiem savlaicīgi. Šobrīd, kad Printful satura veidotāju skaits tuvojas 40 un ik dienu tiek atjaunināts Printful saturs, pareizrak-stības variantu apspriešana un likumu definēšana no nulles prasītu lielas pūles.

Pirmā Printful Style Guide ieviešanas fāze ir noslēgusies. Pirms gada ar kolēģi sākām ar pamatīga Google Doc melnraksta sastādīšanu, lai atrisinātu biežākās problēmas. Tad sekoja galveno likumu apzināšana un ieviešana ikdienas darbā. Tagad Style Guide dzīvo jau krietni elegantākā iekšējā mājaslapā. Pieredzējušākie tekstu veidotāji manā vadībā izskata vajadzības no mārketinga komandas apakškomandām, un mēs kopā ejam arvien dziļāk valodas likumos. Ir satura veidotāji, kas vairāk strādā ar produktu aprakstiem, ir kolēģi, kuru prioritāte ir e-pasti, arī kolēģi, kas visvairāk strādā ar interfeisa tekstiem utt. Šāda specializēšanās ne tikai uzlabo tekstu kvalitāti un konsekvenci, bet arī noder Style Guide attīstīšanā, jo kolēģi, kas koncentrējušies uz viena veida tekstiem, spēj norādīt uz trūkumiem un ierosināt Style Guide papildinājumus. Piemēram, derētu izvērtēt, kāda veida izsauksmes vārdi piestāv Printful stilam, lai tos varētu brīvi izmantot mājaslapas kļūdu u. c. ziņojumos.

Printful Style Guide ir definētas valodas vadlīnijas no pieturzīmēm un saīsinājumiem līdz terminiem un stila niansēm. Veidojot zīmola valodas rokasgrāmatu, nav no jauna jāizgudro divritenis — ir jāizvēlas atbilstošākie valodas resursi un jāpielāgo sava uzņēmuma vajadzībām. Piemēram, mūsu Style Guide ir balstīts autoritatīvos amerikāņu angļu valodas resursos. Amerikāņu angļu valodai raksturīgi vairāki atšķirīgi rakstības stili, un iestādes parasti izvēlas, kurā stilā rakstīt un kādus pareizrakstības likumus ievērot. Stila izvēle atvieglo daudzas problēmas — pašam nav jālauza galva par to, kā, piemēram, pierakstīt laiku (a.m./p.m., am/pm, A.M./P.M. vai AM/PM). Neakadēmiskajās aprindās parasti izvēlas starp The Chicago Manual of Style (CMOs) un The Associated Press Stylebook (AP). Salīdzinot abus avotus, izvēlējāmies par labu CMOs — tur noformējuma nianses komentētas sīkāk nekā AP, kas labāk atbilst tādam tehniskam uzņēmumam kā Printful, un turklāt tā ir populāra izvēle arī citu uzņēmumu vidū.

Style Guide ir lielisks palīgs terminu ieviešanā un nostiprināšanā, tas atvieglo darbu turpmākos projektos un negaidītās situācijās. Printful ražotnes angliski saucam par fulfillment centers (nevis, piemēram, factories). Lietojam arī sinonīmu facility. Kad pavasarī sākās Covid-19 uzliesmojums, Printful nolēma sākt pagaidu sadarbību ar partneriem, lai palīdzētu tikt galā ar ražošanu jaunajos, palēninātajos apstākļos. Jaunās biznesa partnerattiecības viesa izmaiņas arī Printful mājaslapā: vienojoties, kā jauno konceptu nosaukt, lai par to pastāstītu klientiem, mums atlika izvēlēties starp diviem jau apstiprinātiem atslēgas vārdiem fulfillment center un facility. Ātri izšķīrāmies par labu terminam backup facility, lai fulfillment center paliktu kā apzīmējums mūsu pašu ražotnēm. Vēlāk pēc šī principa ieviesām terminu partner facility, ar ko apzīmēt pastāvīgos Printful partnerus.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu