Uz priekšu ar baterijām! • IR.lv

Uz priekšu ar baterijām!

Elektroauto Byton M-Byte 1,2 metrus plašais vadības panelis
Džeks Jūings, © The New York Times News Service

Tesla nav vienīgais elektroauto jaunuzņēmums, kas sola revolūciju autonozarē

Šī gadsimta pirmajā desmitgadē reti kad pienāca ziņas par jauniem autouzņēmumiem. Biežāk varēja dzirdēt par aizgājējiem: kopš 2001. gada vairs nav amerikāņu autozīmola Plymouth, 2010. gadā pazuda amerikāņu Pontiac, bet 2012. gadā pārstāja eksistēt zviedru Saab Automobile.

Tagad izaicinājumu vecajiem autoražotājiem met vairāki jaunuzņēmumi, izmantojot patērētāju pieaugošo interesi par videi draudzīgiem elektroauto. To, ka šādiem braucamrīkiem ir nākotne, jau pierādījusi amerikāņu Tesla. Šis 2003. gadā dibinātais uzņēmums tagad sagādā galvassāpes tādiem industrijas milžiem kā BMW un Mercedes, jo daži to populārākie modeļi sāk atpalikt no Teslas pārdošanas apjomiem Eiropā. 

Vairākus gadus lielie autoražotāji Teslu uztvēra kā cietpaurīgu dīvainīti. Kalifornijā dzimušais elektroauto uzņēmums svilināja investoru naudu un mocījās ar ražošanas problēmām. Daudzi riska kapitāla fondi pat lika likmes uz to, ka Teslas gals vairs nav aiz kalniem. 

Tagad veco autouzņēmumu vadītāji vairs nesmejas. Burtiski vienas dienas laikā Teslas modelis Model 3 kļuva par vienu no vislabāk pārdotajām mašīnām Eiropā. Tirgus izpētes firmas JATO Dynamics analīze liecina, ka pērn decembrī Model 3 atpalika tikai no Volkswagen Golf un Renault Clio.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu