
Ilustratīvs attēls no pixabay.com
Influenceru mārketings Latvijā aktīvā fāzē ir jau četrus piecus gadus. Tas joprojām ir uzplaukuma posmā. Lai gan vārds “influenceris” vairs gandrīz nevienam nerada jautājumus un uzņēmumu vēlme viņus iesaistīt kampaņās arvien pieaug. Te joprojām ir izaicinājumi, ar kuriem jātiek galā.
Viens no tiem aizvien ir Reklāmas likumam atbilstoša nozares dalībnieku darbība, nepieļaujot patērētāju maldināšanu. Šim jautājumam pastiprinātu uzmanību pievērsis arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), tomēr nozarē joprojām ir spēlētāji, kas apzināti vai neapzināti izvairās informēt savu auditoriju par apmaksātām vai uz cita veida atlīdzībām balstītām sadarbībām. Citi, ne mazāk svarīgi jautājumi arī saistās ar katra influencera individuālo pieeju darbam – atbildības uzņemšanos par paustajiem vēstījumiem, sadarbību izvēli u.c. faktoriem, kas veido katra influencera reputāciju. Tieši šie aspekti būs izteikti būtiski influenceru mārketingā 2020. gadā, jo uzņēmumi kļūs arvien izvēlīgāki, raugoties pēc kvalitatīva satura veidotājiem, kas atbilst viņu zīmola vērtībām un spēj efektīvi uzrunāt mērķauditoriju. Vienkāršāk izsakoties – klienti influenceros meklēs sadarbības partnerus, nevis reklāmas stabus.