Mazāk personisku kontaktu, vairāk mašīnu pieņemtu lēmumu • IR.lv

Mazāk personisku kontaktu, vairāk mašīnu pieņemtu lēmumu

Ilustrācija — Shutterstock
Jānis Vēvers, speciāli Ir Nauda

Nākamie desmit gadi biznesa pasaulē sola klientu apkalpošanu nodot mākslīgā intelekta rokās un paredz, ka cilvēki fiziski satiksies aizvien retāk

Jauna desmitgade klauvē pie durvīm, līdzi nesot lielu, necaurredzamu ilūziju un cerību mākoni. Biznesa pasaulē nākotnes prognozēšana ir gana populāra, tāpēc desmitgades mija ir pateicīgs brīdis izteikt versijas, kādas tehnoloģiskās iespējas ietekmēs uzņēmumus un patērētājus. Kā māca vēsture, tie, kuri pirmie paspēj uztvert jaunās vēsmas, tām ne tikai labāk piemērojas, bet arī pamanās nopelnīt krietnu žūksni.

Aizejošā desmitgade vēsturē paliks kā mobilitātes rītausmas ēra. Tieši šajā posmā biznesa pasaule pārorientējās no galddatoriem uz klēpjdatoriem, planšetēm un mākoņpakalpojumiem, gūstot iespēju attīstīt attālināta darba konceptu. Viedtelefons kļuva par galveno multimediju saziņas rīku, dažam labam aizstāja televizoru un lika biznesiem mārketinga aktivitātēs īpaši pievērsties patērētāju sasniegšanai ar mobilo ierīču starpniecību. Šobrīd telefons arī kļūst par naudasmaku.

Pārdošana mašīnu pārraudzībā

Ar ko gan varētu palikt vēsturē nākamā desmitgade? Biznesa pasaulē viens no galvenajiem pretendentiem uz tās simbola statusu ir mākslīgais intelekts (MI). Ja attīstība notiks pietiekami ātri, uzņēmumi iegūs aizvien jaunākas un uzticamākas iespējas rutīnas darbu nodot mašīnu pārziņā. 

MI pamatīgu nospiedumu atstās uz klientu pieredzi. Pētījumu centra Futurum Research veiktajā pētījumā Experience 2030: The Future of Customer Experience apgalvots, ka «līdz 2030. gadam zīmoli būs veikuši masīvu pāreju uz klientu automatizētu iesaistīšanu». Pārdošanā un klientu servisā divas trešdaļas darba paveiks viedās mašīnas. Tas ietver arī lēmumu pieņemšanu reālā laikā par to, kādu cenu un nosacījumus pircējam piedāvāt, kādu remonta termiņu apsolīt, un pat mārketinga aktivitāšu izplānošanu un piesaistīšanu kādai aktualitātei.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu