Krāsas pelēkai dienai • IR.lv

Krāsas pelēkai dienai

Līva Brakša. Savs bizness — individuālā komersanta Pik pak zīmola vadītāja. Pamatdarbs — Swedbank mārketinga projektu vadītāja. Foto — Ieva Salmane
Ieva Puķe

Aizņemtas rokas, bet brīva galva — vadājot pa parkiem mazuli, banku mārketinga un reklāmas speciālistei Līvai Brakšai dzima ideja par ratu lietusplēvēm. Tagad pa ielām pārvietojas arī cilvēki viņas Pik pak zīmola lietusmēteļos, bet no auduma atgriezumiem top bērnu priekšautiņi

Ūdensizturība šim audumam ir līdz 5000 milimetriem, teorētiski mēs to varētu turēt zem piecmetrīga ūdensstaba — tā runādama, Līva Brakša uzvelk lietusplēvi ratiem. «Esam paši pārbaudījuši — ilgstoši atrodoties lietū, viss tiešām ir okei! Lējām uz auduma ūdeni, gaidījām stundas piecas, skatījāmies, lai nekas nesūcas cauri. Un vienlaikus šis audums ir arī elpojošs. Ja lietusplēve pēc pusstundas laiž cauri ūdeni, tai nav nekādas jēgas. Lai cilvēks maksātu, ir jācenšas nodrošināt labāko kvalitāti.»

Taču, pat nezinot tehniskos parametrus, viņas un vīra Mārtiņa Brakša zīmola Pik pak ražotās lietusplēves vispirms piesaista aci ar košumu. Lācīši, krāsaini putni un ziedi — Līva, enerģiska un smaidīga, izrāda audumu paraugus. Pievēršas arī funkcionalitātei: gumijas, kas savelkamas ap ratu «lodziņu», var atspraust uz pogām kulbas aizmugurē. Šī sistēma fiksē plēvi, neļaujot tai lietū un vējā piepūsties un dauzīties. Aizmugurē ir vēl viens, ar klipšiem atverams lodziņš, kas nodrošina, ka plēve ir universāla. To var lietot arī uz sēžamratiem, izvelkot šim lodziņam cauri rokturi. Un, galu galā, plēvi paredzēts kompakti ielocīt somiņā, kas ar klipšiem piestiprināma pie ratu roktura, lai vienmēr būtu pa ķērienam.

Iedvesma — no pārpratuma

«Savilcēji, slīpā diega lente…» Līva Brakša tagad ierasti lieto šuvēju terminoloģiju. Ar rokdarbiem viņa bija ņēmusies tikai skolā. «Šūt, tamborēt, adīt — tas viss man patika, tomēr nevaru teikt, ka būtu sevi tajā attīstījusi,» viņa secina. «Dizainā — jā. Gadus padsmit esmu darbojusies reklāmā un mārketingā. Kā kaut ko pasniegt, atrast ceļu pie pircēja — tam arī vajadzīga radoša domāšana.» Līva studējusi uzņēmējdarbības vadību RTU un Rīgas Biznesa skolā, maizes darbs ir banku sektorā. Taču pa vidu bijuši divi bērna kopšanas atvaļinājumi, Brakšu atvasēm ir pieci un trīs gadi.

«Meitiņa ir savā ziņā ratu plēvju idejas vaininiece,» stāsta Līva. «Es ar viņu, trīs mēnešus vecu, staigāju novembrī pa ielām garās pastaigās, gaidot, kad lielo brāli varēs izņemt no bērnudārza, un aiz gara laika pētīju citu mammu ratus. Reiz uz kādiem ratiem pamanīju krāsainu lietusplēvi. Likās — forša ideja! Neko tādu nebiju redzējusi. Ierastā plēve ir vai nu caurspīdīga, vai tumša. Mūsdienās tā pat īsti vairs nenāk komplektā līdzi ratiem.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu