Kā igauņu jaunuzņēmums Bolt kļuva par neērtu ērkšķi globalā milža Uber sānos
Bija laiks, kad uzņēmums Uber dominēja kopbraukšanas pakalpojumu tirgū Polijā un Kenijā. Taču pēdējo divu gadu laikā situācija ir mainījusies. Parādījās salīdzinoši sīks konkurents, kas sāka pārvilināt klientus ar zemākiem tarifiem, savukārt no pakalpojumus sniedzošajiem autovadītājiem ieturēja zemāku komisijas maksu. Šis pats jaunpienācējs pasteidzās Kenijā sagrābt motociklu kopbraukšanas nišu, kas tagad izrādās ļoti pieprasīts pakalpojums. Turklāt klientiem ļauj maksāt ne tikai ar savas lietotnes starpniecību, bet arī ar populāru vietējo mobilo maksājumu sistēmas starpniecību.
Abās valstīs Uber nekas cits neatlika, kā tērēt vairāk naudas reklāmai un dažādiem bonusiem, lai tādā veidā censtos atkarot zaudētos klientus.
Šo sāncensi, kas spējis izgriezt pogas Uber, sauc Bolt. Igaunijā bāzēto jaunuzņēmumu pirms sešiem gadiem nodibināja Markus Viligs, kas 19 gadu vecumā nolēma pārtraukt studijas augstskolā un mesties biznesā. Kopš tā laika viņa kompānija kļuvusi par pārsteidzošu veiksmes stāstu un lielāko Uber konkurentu Eiropā un Āfrikā.
«Transporta nozare ir īpašs kosmoss,» saka Viligs (25), sēžot Bolt birojā, kas iekārtots kādā bijušajā mēbeļu noliktavā Tallinā. «Pastāv reģionālie līderi.» Un piebilst, ka Uber kavējās pievērst uzmanību Austrumeiropai un Āfrikai, «jo viņiem acīmredzot šķita, ka daudz svarīgākas kaujas vispirms jāizcīna citviet».
Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.