Uzņēmumi joprojām cenšas “palīst zem sveša zīmola”

  • Renāte Cāne
  • 26.02.2019.
Ilustratīvs attēls no pixabay.com

Ilustratīvs attēls no pixabay.com

Daudzi no patērētājiem ir saskārušies ar situāciju, kad, pērkot kādu produktu vai pakalpojumu, var apjukt, jo vairākiem zīmoliem vai precēm ir ļoti līdzīgi nosaukumi un vizuālie noformējumi. Visbiežāk šādas situācijas nav sagadīšanās, bet gan apzināta palīšana zem sveša zīmola. Šāda prakse ir negodīga, bet lielākoties likumīga, tāpēc to pielieto pat lieli uzņēmumi.

Praksē ir daudzi gadījumi, kad viens uzņēmums izmanto cita uzņēmuma radītu zīmolu, veicot vien dažas nenozīmīgas izmaiņas, lai tas nebūtu identisks, attiecīgi, lai nebūtu nekādu problēmu likuma priekšā, un, palienot zem sveša zīmola, maldina patērētājus. Sava preču zīme uzņēmumam diemžēl negarantē 100% aizsardzību pret negodīgiem pakaļdarinājumiem vai viltojumiem.

Jaunākajā žurnālā