Sociālā tīkla “Facebook” uzņēmuma vadītājs Marks Cukerbergs otrdien, sniedzot liecības ASV Kongresā, uzņēmās personīgu atbildību par vairāku desmitu miljonu lietotāju datu nopludināšanu, vienlaikus brīdinot par “bruņošanās sacensībām” ar Krievijas dezinformāciju, vēsta LETA/AFP.
“Tā bija mana kļūda, un es to nožēloju,” Cukerbergs sacīja par 87 miljonu lietotāju datu nodošanu nepienācīgā veidā politisko konsultāciju uzņēmumam “Cambridge Analytica”, kas 2016.gada ASV vēlēšanu gaitā sadarbojās ar Donalda Trampa kampaņu. “Es uzsāku “Facebook”, es to pārvaldu un es esmu atbildīgs par to, kas tur notiek.”
Viņš piebilda, ka “Facebook” nav pietiekami aizsargājis platformu, un atzina, ka “tas attiecas uz viltus ziņām, ārvalstu iejaukšanos vēlēšanās un naida runu, kā arī attīstītājiem un datu aizsardzību.”
Cukerbergs arī paziņoja, ka vēlas pārbaudīt visus sociālā tīkla “Facebook” pielikumus, kuriem ir piekļuve to lietotāju personas datiem. Uzņēmumam ir iespēja liegt izvietot šādus pielikumus platformā, teica Cukerbergs.
Par vienu no prioritārajaiem uzdevumiem Cukerbergs uzskata cīņu ar iejaukšanos vēlēšanās, vēsta TV kanāls CNBC. “Facebook” vadītājs teica, ka runa ir par “bruņošanās sacensību”, kas no uzņēmuma prasa būt vēl vairāk gatavam šādām darbībām. Cukerbergs arī izteica nožēlu par sociālā tīkla vēlo reakciju uz Krievijas mēģinājumiem iejaukties ASV prezidenta vēlēšanās 2016. gadā.
Notiek pastāvīga cīņa, lai aizstāvētos pret Krievijas centieniem manipulēt ar “Facebook” platformu un ietekmēt vēlēšanas ASV un citās valstīs. “Krievijā ir cilvēki, kuru darbs ir mēģināt ekspluatēt mūsu sistēmas un citas interneta sistēmas, kā arī citas sistēmas. Tāpēc tās ir bruņošanās sacensības. Viņi turpinās censties, lai kļūtu labāki, un mums ir jāinvestē, lai arī mēs kļūtu labāki,” sacīja Cukerbergs.
Jau vēstīts, ka “Facebook” ir iesaistīts privāto datu aizsardzības skandālā pēc ziņām, ka Lielbritānijas datu analīzes firma “Cambridge Analytica”, kuru bija nolīgusi Donalda Trampa ASV prezidenta vēlēšanu kampaņa, varētu būt izmantojusi 87 miljonu ASV vēlētāju “Facebook” profilu informāciju bez viņu atļaujas.
Pēc tam, kad atklātībā nāca ziņas par “Facebook” lietotāju datu noplūdi, paši lietotāji sāka akcijas ar tēmturiem #DeleteFacebook un #BoycottFacebook. Virkne uzņēmumu pārtrauca izvietot reklāmas “Facebook”. Kopš šā gada 19. marta uzņēmuma vienas akcijas cena Ņujorkas fondu biržā nokritās no 177 dolāriem līdz 165 dolāriem.
Komentāri (2)
J.šveiks 11.04.2018. 13.26
pareiz ilatviski šā cilvēka uzvārdu raksta Zakerbergs, interesanti kā rakstītu Vācijas futbolista uz vārdu Bastian Schweinsteiger?
0
Sskaisle 11.04.2018. 12.32
un tomēr – kā praktiski izpaužas tā atbildības uzņemšanās – patosaini vārdi , ko un kā nu tagad darīs ? bet kā ar to, kas jau sadarīts? kas kompensēs kļūdu radīto postu?
0