Elegances oderīte

  • Kristīne Simsone
  • 07.03.2018.
  • IR
Modes dizainera mūzas Almas lomā luksemburgiešu aktrise Vikija Krīpsa.
Publicitātes foto

Modes dizainera mūzas Almas lomā luksemburgiešu aktrise Vikija Krīpsa. Publicitātes foto

Filma Neredzamais pavediens — vizuāli krāšņs attiecību stāsts

Varētu šķist, ka viss jau redzēts — mākslinieks satiek savu mūzu, viņu attiecības iet kā pa kalniem, jo radošais gars, kā šādos stāstos ierasts, ir egoistisks un nešpetns. Taču režisora Pola Tomasa Andersona filma Neredzamais pavediens (Phantom Thread) nav labvēlīga augsne klišejām — citkārt kino stereotipiskais mūzas tēls te tiek sašķaidīts druskās.

Mākslinieka — elitāra tērpu dizainera Reinoldsa Vudkoka (Deniels Dejs-Lūiss) — sastaptā sieviete Alma (Vikija Krīpsa) ne tikai ideālistiski tic mīlestībai, ir gatava uz to pacietīgi gaidīt, bet ir drosmīga un stūrgalvīga, lai spētu no tās pieprasīt to, pēc kā ilgojas. Taču, kamēr prāts aizķēries Almas un Vudkoka stāsta valgos, filmas attēlu kompozīcijas svinīgi atgādina, ka šis kino ir estētisks baudījums: 20. gadsimta 50. gadu vide, kas ieskauj tērpu mākslinieka pasauli, ir elegances kvintesence.

Jaunākajā žurnālā