Zaņķis pret popkultūru

Margo Zālītes traktējumā kārdinātājs Niks Šedovs (Rihards Mačanovskis, no labās) un kārdināmais Toms Reikvels (Mihails Čuļpajevs) ir dubultnieki jeb vienas personības divas puses. Foto — Agnese Zeltiņa
Edīte Tišheizere, žurnāla Ir teātra kritiķe
Print Friendly, PDF & Email

Režisore Margo Zālīte operā Izvirtības hronika atradusi mūsdienu ekvivalentu 18. gadsimta izvirtības zaņķim un atklājusi dziedātāju aktieriskās potences

Tāds dzirkstīgums un dauzonība uz mūsu Baltā nama skatuves, liekas, nav redzēts kopš Sergeja Prokofjeva operas Mīla uz trim apelsīniem iestudējuma. Luminiscējošas krāsas, videoprojekcijas, plastikāta jūra un milzums detaļu, un katra no tām simbolizē kaut ko citu, nojaucot jelkādu sakarību. Un vienlaikus, paradoksālā kārtā, ļoti skaidrs un skumjš stāsts. Režisore Margo Zālīte un uzveduma muzikālais vadītājs Jānis Liepiņš kopā ar radošo komandu — scenogrāfu Didzi Jaunzemu, kostīmu mākslinieci Yashi, videomākslinieku -8 un gaismu mākslinieku Oskaru Pauliņu — ir dauzījušies un provocējuši, gaiši saskatot uzveduma kopējo mērķi.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt drukātā vai digitālā žurnāla abonentam. Esošos abonentus laipni lūdzam ienākt:

Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu