Uzņēmumam līdz 22.septembrim jāiesniedz rakstisks detalizēts aprasts, risku novērtējums, realizācijas ieguvumu un izdevumu analīze
Rīgas dome otrdien vēlu vakarā ārkārtas sēdē vienbalsīgi nolēma pieprasīt pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” sagatavot un nepilnu divu nedēļu laikā iesniegt detalizētu viedo autostāvvietu projekta ekonomisko pamatojumu, ziņo LETA.
Domes opozīcijas deputāti pieprasīja sasaukt ārkārtas sēdi, lai izskatītu pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” projektu par mobilās aplikācijas izveidi Rīgas pašvaldības autostāvvietās. Opozīcijas partijas skaidrojumu par projektu “Viedo pilsētu tehnoloģijas resursu efektīvai izmantošanai un vides kvalitātes uzlabošanai” vēlējās saņemt vēl pagājušajā nedēļā sasauktajā Satiksmes un transporta lietu komitejas, taču valdošās koalīcijas “norautā” kvoruma dēļ sēde nenotika.
Līdz ar to opozīcija, pamatojoties uz Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3.pantu, kas nosaka pienākumu pašvaldībai un tās kapitālsabiedrībām racionāli un lietderīgi rīkoties ar mantu un finanšu līdzekļiem un pārliecināties, vai izvēlētais ceļš ir iespējami taupīgākais un efektīvākais, lūdza uzdot “Rīgas satiksmei” detalizēti informēt par projektu, tā īstenošanas ieguvumiem un iegādāto tehnoloģiju plānotajiem uzturēšanas izdevumiem.
Domes lēmums paredz, ka uzņēmumam līdz 22.septembrim jāiesniedz rakstisks detalizēts aprasts, risku novērtējums, realizācijas ieguvumu un izdevumu analīze, “Rīgas satiksme” valdes apliecinātas projekta rezultātā ieviesto tehnoloģiju uzturēšanas izmaksu prognozes un paredzētos ieņēmumu avotus izmaksu segšanai.
Domes lēmums paredz, ka par tā izpildi atbildīgs “Rīgas satiksme” kapitāla daļu turētāja pārstāvis.
Opozīcijas deputāts Juris Pūce (LRA/LA) sēdē norādīja uz nepietiekamo informācijas apjomu, lai pilnvērtīgi varētu izprast projekta mērķus. Deputāts apgalvoja, ka vēlas no “Rīgas satiksmes” saņemt “tikai pienācīgu projekta risku novērtējumu – ar visām projekta tāmēm un visiem mērķus skaidrojošajiem dokumentiem”, jo kopējās projekta izmaksas ir 8 miljoni eiro, kas mērķu īstenošanas gadījumā tiks segtas no Eiropas piešķirtajiem līdzekļiem, taču neveiksmes gadījumā – gulsies uz rīdzinieku pleciem.
Kā viens no projekta mērķiem ir gaisa kvalitātes uzlabošana, taču Pūce neticēja, ka piecu gadu laikā ir var ievērojami uzlabot gaisa kvalitāti Rīgā. Tāpat deputāts pieņēma, ka projekta tāme, visticamāk, ir izstrādāta, taču no interesentiem tā varētu būt slēpta.
Sēdes laikā galvenie Pūces iztaujātāji bija opozīcijas, arī viņa frakcijas deputāti, kas neatstāja vienaldzīgu domes priekšsēdētāju Nilu Ušakovu (S). Viņš pauda neizpratni par to, vai tiešām vienas frakcijas deputātiem ir kādi šķēršļi iekšēji izrunāt visus viņus interesējošos jautājumus un vai tāpēc nepieciešams sasaukt ārkārtas sēdi.
Spriežot par mobilo lietotni, deputāti paspēja apspriest gan Pūces privāto dzīvi, gan ārkārtas sēžu rīkošanu vēlu vakarā. Opozīcijas pārstāvji ironizēja arī par to, vai “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens ir reāla persona, jo lielākā daļa opozīcijas deputātu viņu neesot satikuši, savukārt koalīcijas deputāti norādīja uz tā dēvēto “Krājbankas” lietu, kam gan nav nekādas saistības ar izskatāmo jautājumu, tomēr koalīcijas politiķiem šķita, ka lieta apliecinot Mārtiņa Bondara (LRA/LA) nepiemērotību sniegt padomus viedo pilsētas tehnoloģiju projektā.
Ušakovs apgalvoja, ka valdošā koalīcija vēloties sadarboties ar opozīcijas partijām, tāpēc mērs solīja koalīcijas partiju atbalstu opozīcijas priekšlikumam, vienlaikus gan kritizējot opozīcijas darba un debašu stilu domes sēdēs. Neskatoties uz garajām diskusijām un savstarpējiem pārmetumiem, lēmums par detalizēta pārskata pieprasīšanu Rīgas satiksmei tika atbalstīts vienbalsīgi.
Iepriekš opozīcija uzsvēra, ka “Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas lēmums par vairāk nekā astoņu miljonu eiro vērtu projektu tika pieņemts pilnīgi bez nepieciešamā ekonomiskā izvērtējuma. Publiski pieejamā informācija rada šaubas par “nanoūdens” afēras apmēriem līdzīgu izšķērdēšanas gadījumu”.
Kā ziņots, lai izstrādātu viedo autostāvvietu sistēmu un samazinātu sastrēgumus un gaisa piesārņojumu galvaspilsētā, Rīgas pašvaldības aģentūra “Rīgas gaisma” plāno iesaistīties teju 8,7 miljonu eiro vērtā Eiropas Savienības (ES) vides un klimata pasākumu programmas “LIFE” finansētajā projektā “Viedo pilsētu tehnoloģiju resursu efektīvai izmantošanai un vides kvalitātes uzlabošanai”.
Projekta iesniedzējs un plānotais koordinējošais saņēmējs ir pašvaldības SIA “Rīgas satiksme”. Projekta partneri ir Rīgas Tehniskā universitāte, Energoefektīva apgaismojuma asociācija, biedrība “Baltijas vides forums”, SIA “Citintelly”, Tallinas Tehnoloģiju universitāte un “Rīgas gaisma”. Kopējais projekta budžets plānots 8 682 045 eiro. To veidos ES vides un klimata pasākumu programmas “LIFE” līdzekļi 5 209 227 eiro apmērā, valsts budžeta finansējums 2 483 364 eiro apmērā un projekta partneru pašu līdzekļi 989 454 eiro apmērā.
Komentāri (22)
Anonīms 13.09.2017. 09.27
viedās stāvvietas – bļedj maucība !!! – es esmu tas tantuks kas ikdienā pa Rīgu cilpo kajām – Rīgas centrs ir pārvērsts par krievu sādžu – ielas pāprilnas ar izsmēķiem , papīriem, sasistām pudelēm , nezinestiem atkritumu groziem
Vakardien no rīta zvanīju uz 112 – pieturā – atejā pretī LNB – guļ cilvēks – visi staigā garām – neviens nepieiet nepajautā – vai nevajag palīdzību. Rīgas Domei par šo ārprātu rakstu sūdzības no sī gada februāra – nekas nav mainījies – cilvēki turpina vienā vietā čurāt, gulēt, izmest atkritumus, pirkt braukšanas taloninus un gaidīt transportu
bet te – kārtējais viedais projektiņs par miljoniem
nu bļedj – negaidiet dzejas no manis – nav un nebūs
0
Anonīms 13.09.2017. 09.28
un tad tas hanza city projekts – katru reizi kā par to izlasu – tā man Einfelda Rīga vizualizējas – ar visu to ārprātu kas tajā ir
0