Fotogrāfija spridzina • IR.lv

Fotogrāfija spridzina

4
Džims Goldbergs.
Pauls Raudseps

Džima Goldberga attēli liek ieraudzīt to, ko bieži vien nepamanām vai negribam saskatīt

Džima Goldberga pirmā grāmata Rich and Poor (Bagāts un nabags), kurā redzami Sanfrancisko sabiedrības pretpoli, nosaukta par vienu no 20.gadsimta svarīgākajām fotogrāfijas grāmatām. Viņa grāmata par tīņiem bezpajumtniekiem Raised by Wolves (Vilku audzināti) sen ir bibliogrāfisks retums, bet par savām bēgļu fotogrāfijām projektā Open See (Atklāti redzēt) viņš saņēmis divas prestižas fotogrāfijas balvas. Izmantojot visdažādākās tehnikas, to skaitā redzamo cilvēku pašrocīgos uzrakstus uz bildēm, viņš neļauj savām fotogrāfijām kļūt par atsvešināti estetizētiem tēliem, bet vienmēr cenšas likt skatītājam skaidrāk saredzēt un tiešāk izjust cilvēkus un apstākļus, kurus viņi agrāk nevarēja vai negribēja pamanīt.

Goldbergs šovasar kā pasniedzējs ieradās Latvijā fotogrāfijas skolas ISSP vasaras skolā Kurzemē un, par spīti nogurumam pēc intensīvās nedēļas Pelčos, piekrita pastāstīt par savu darbu.

Mūsdienu pasaule ir tik piesātināta ar attēliem – televīzijā, datoros, telefonos. Kā jūs izlaužaties cauri šim «troksnim»?
Visu laiku cīnos, lai saprastu, kā pastāstīt stāstu. Man ir pieticis intuīcijas, lai spēlētos ar dažādām metodēm un materiāliem. Ar vārdiem, Super 8 mm filmu, video, analogo un digitālo fotogrāfiju, Polaroid.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu