Lai veiksmīgi eksportētu, jāiekaro stabila vieta savas valsts tirgū

  • Arvis Didrihsons
  • 15.06.2015
Foto: Evija Trifanova, LETA

Foto: Evija Trifanova, LETA

Kāpēc Latvija nevarētu kļūt par vārtiem no Eiropas uz Āziju?

Aptuveni četrus gadus darbojamies eksporta jomā, tajā skaitā arī kā starpnieki - palīdzam citiem ražotājiem eksportēt produkciju uz Skandināviju un Baltijas valstīm, nodrošinām pārdošanas procesu. Darbojoties eksporta nozarē, jāņem vērā kāda būtiska lieta - ja neesi izcīnījis stabilu vietu savas valsts tirgū, nespēsi nostiprināties arī eksportā. Mūsdienās eksporta tirgi ir ļoti svārstīgi, tāpēc, lai gūtu stabilitāti, vajadzīgs zīmols vai fundamentāla bāze, uz kuras pamata var attīstīties un pielāgoties katram konkrētajam tirgum.

60% patērētāju ir svarīgs zīmols

Mūsu mērķis ir piedāvāt Latvijas patērētājiem kvalitatīvu produktu un garšu, pie kādas viņi ir pieraduši, bet tajā pašā laikā - radīt arī jaunas garšas, paplašināt un dažādot piedāvājumu. Svaigo produktu lauciņā aptuveni 60% cilvēku savu izvēli izdara, vadoties pēc zīmola. Aptaujas liecina, ka pircēji izvēlas tirgus līderu produkciju, vadoties pēc iepriekšējās pieredzes ar šīs firmas ražojumiem un saglabājot lojalitāti zīmolam. Iegūt patērētāju uzticību zīmolam ir ļoti grūti, arī tādā mazā tirgū kā Latvija, īpaši svaigu produktu jomā.

Jaunākajā žurnālā