PTAC ierosinājis lietu par optikas salonu “Outlet Optika” reklāmas kampaņu
Pamatojoties uz privātpersonas sūdzību, patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir ierosinājis lietu par optikas salonu “Outlet Optika” reklāmas kampaņu, aģentūrai LETA apstiprina PTAC pārstāve Sanita Gertmane. Taču detalizētākus komentārus par šo lietu patlaban viņa nevar sniegt.
Tikmēr “Optika Outlet” komunikācijas daļas vadītājs Mārtiņš Kossovičs norāda, ka, pēc viņa domām, PTAC ir emocionāli reaģējis uz optikas salonu “Outlet Optika” jauno reklāmu.
PTAC otrdien lika dažu stundu laikā noņemt salonu jaunās reklāmas no visiem optikas salonu skatlogiem, jo saskata reklāmā klaju Ādolfa Hitlera un nacistiskā režīma slavināšanu.
“Vakar saņēmām trauksmainu zvanu no PTAC pārstāves Ināras Kaneles, kura norādīja, ka saskata mūsu reklāmā klaju nacisma ideoloģijas slavināšanu. PTAC darbiniece brīdināja, ja divu stundu laikā netiks izbeigta reklāmas akcija, tad mūsu uzņēmumam draudot sods līdz pat 14 000 eiro. Savukārt, ja rīkosimies operatīvi, tad par šo starpgadījumu tikšot aizmirsts, jo centra mērķis neesot mūs sodīt,” saka Kossovičs.
Sarunā ar PTAC uzņēmums lūdzis paskaidrot, kas liecina par to, ka šī reklāma slavina nacisma idejas, uz ko PTAC pārstāve atbildējusi, ka “Outlet Optika” kampaņā abus tēlus rotā tipiskās ūsas, kuras atpazīstot visa pasaule kā Hitlera simbolu. Rezultātā ūsu simbols ir tas, kas aizskar sabiedrības intereses, un tas neesot pieļaujami.
PTAC sarunas laikā piesaukuši šī brīža sociālpolitiskos un ģeopolitiskos notikumus un arī nesenos traģiskos Parīzes notikumus, kas šādu reklāmu padarot pilnīgi nepieņemamu, un, ja no uzņēmuma puses nesekos tūlītēja rīcība, tad tas savus argumentus varēšot izklāstīt tiesā.
PTAC pārstāve Gertmane atzīst, ka telefona saruna ar “Outlet Optika” pārstāvjiem ir bijusi, taču nevarēja apstiprināt Kaneles teikto.
Tikmēr Kossovičs skaidro, ka optikas salonos “Outlet Optika” visu februāri noris kampaņa “Adlijs Čaplers. Divi vienā”, kuras laikā pircējiem piedāvāta iespēja, pērkot vienas brilles, otru briļļu ietvaru izvēlēties bez maksas. “Reklāmu ilustrē divi zīmēti tēli, kuri ir identiski vienādi. Atšķirība redzama tikai vienā aksesuārā: ja uz viena kariķējuma ir uzlikta Čārlija Čaplina cepure, tad uz otra – nē.”
Kossovičs stāsta, ka kampaņas ideja esot bijusi parādīt, ka cilvēkam, nomainot tikai vienu aksesuāru, ir iespēja pilnībā mainīt ne tikai vizuālo izskatu, bet arī krasi izmainīt savu izpausmi kā spilgtai personībai, proti, kļūt no neieredzēta par visu apjūsmotu.
Ja pret “Outlet Optika” ierosinātā lieta nonāks tiesā, Kossovičs apgalvo, ka tādā gadījumā uzņēmums tiesā ir apņēmies pierādīt, ka vizuālā karikatūra, kas ir izmantota reklāmā, nav interpretējama kā nacisma ideoloģiju slavinoša. “Uzskatām, ka šis būs interesants precedents, lai novērtētu, vai valsts institūcijas drīkst tik radikāli interpretēt brīvas izpausmes, un kā šo stāstu novērtēs tiesu vara.”
“Outlet Optika” arī norāda, ka naidīgi vērtētās ūsas ir vairākkārt kariķētas visā pasaulē, un to ir darījusi gan kino industrija, gan plašsaziņas līdzekļi.
Komentāri (13)
Absints 11.02.2015. 16.55
Tur saskatam Hitleru.
Sirpī un āmurā 9.maijā uzvaras parka karogos neko nesaskatam.
Vai PTAC neslimo ar kādu redzes slimību?
No otras puses- pa dienu ir silts un pa nakti ir auksts. Nu tieši tā kā holokausta laikos. Vajadzētu kādu sodīt! Aizliegt!
1
Valdis Eiserts > 11.02.2015. 22.36
Kāda PTACam darīšana gar Uzvaras laukumu ?
0
mūsu alus 11.02.2015. 18.00
Kur ir tas slavinājums?
1
andrejs > mūsu alus 11.02.2015. 18.51
Goļivudas izglītotie liberāļi gan jau ka saskata.
0
Valdis Eiserts 11.02.2015. 17.59
Ja neredzat atšķirību, Jums palīdzēs mūsu brilles. Ja arī tas nelīdz, Jums jāturpina ceļš pa Krišjāņa Valdemāra ielu Sarkandaugavas virzienā …OUTLET.
P.S.Iztēles rosināšanai palīdz kadrs no MEISTARA UN MARGARITAS – PTAC kolektīvs un dumjās vēstules ators, visi vaļējā kravas mašīnā dziedādami dodas uz ALEXANDRA AUGSTUMIEM.
0