
Foto: Gatis Gierts, F64
Jautājums ir - kādas informātikas zināšanas skolā spējam dot IT «iezemiešu» paaudzei
Informācijas tehnoloģijas (IT) ir ienākušas praktiski jebkurā dzīves jomā un IT izmantošanas prasmes ir kļuvušas par pamatprasmēm tāpat kā rakstīšana un lasīšana, jo bez informācijas atrašanas, apkopošanas, atlases un attēlošanas vairs nav iedomājama pilnvērtīga personības attīstība un veiksmīga karjera.
Ir izaugusi arī jauna paaudze, kurai dators un internets ir kļuvis tikpat pašsaprotams kā ūdens krānā nevis 20 metru attālajā akā. Diemžēl mūsu izglītības sistēma šīm tendencēm nav tikusi līdzi, un patlaban Latvijas skolēni mācību priekšmetā «Informātika» galvenokārt apgūst datorlietošanas prasmes - programmu izmantošanu, nevis to radīšanu - programmēšanu. Tas digitālajai paaudzei, kas pamatoti tiek uzskatīta par IT jomas «iezemiešiem jeb iedzimtajiem», rada nepareizu priekšstatu par to, kas ir informātika, kā arī nedod pietiekamu zināšanu pamatu datorzinātnes un IT studijām augstskolā.