Saeima pret deklarētās dzīvesvietas kritēriju maksas noteikšanai sabiedriskajā transportā • IR.lv

Saeima pret deklarētās dzīvesvietas kritēriju maksas noteikšanai sabiedriskajā transportā

42
Foto: Andrejs Strokins, F64

Rīgas domes ierosinājums par dzīvesvietas deklarēšanu nevarēs tikt izmantots kā vienīgais kritērijs atšķirīgas maksas ieviešanai

Saeima ceturtdien trešajā lasījumā pieņēma grozījumus Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, paredzot, ka personas deklarēto dzīvesvietu nevar izmantot par vienīgo kritēriju, nosakot braukšanas atvieglojumus sabiedriskajā transportā, ziņo LETA.

Tāpat izmaiņas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā paredz izveidot Sabiedriskā transporta padomi, kas veidos vienotu reģionālās nozīmes maršrutu tīklu. Padome šajā maršrutu tīklā arī organizēs un pārzinās sabiedriskā transporta pakalpojumus.

Kā ziņots, tika ierosināts liegt izmantot deklarēto dzīvesvietu kā vienīgo kritēriju atlaižu noteikšanai sabiedriskajā transporta, jo tādu kārtību bija plānots noteikt Rīgā. Tomēr Rīgas domes ārkārtas sēdē šonedēļ apstiprināti jauni noteikumi par braukšanas maksas atvieglojumiem Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā, paredzot, ka “rīdzinieki līdz 75 gadu vecumam” no 1.janvāra maksās tikai pusi no jaunā tarifa – 1,20 eiro.

Jau ziņots, ka Rīgas dome 7.oktobrī nolēma paaugstināt sabiedriskā transporta biļešu cenu no 50 uz 84 santīmiem jeb 1,20 eiro, vienlaikus nosakot, ka Rīgā deklarētie iedzīvotāji, kas saņēmuši “Rīdzinieka karti”, varēs braukt ar 50% atlaidi un maksāt 42 santīmus jeb 0,60 eiro.

VARAM uzskata, ka šie noteikumi ir diskriminējoši, un pieprasa veikt izmaiņas, savukārt Saeimā atbalstītas izmaiņas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, paredzot, ka personas deklarēto dzīvesvietu nevar izmantot par vienīgo kritēriju, nosakot braukšanas atvieglojumus sabiedriskajā transportā.

 

Komentāri (42)

Kristīne 21.11.2013. 13.10

Saeimai labāk vajadzēja domāt un pieņemt likumu, Ka tarifi (braukšanas maksa) sabieriskajā transportā pilsētās jāapstiprina REGULĀTORAM. Tad arī naudas “pārpumpēšanu” pilsoņu un partiju kabatās caur “Rīgas satiksmi” varētu ja ne izskaust tad vismaz mazināt.

+4
0
Atbildēt

1

    Anete > Kristīne 21.11.2013. 17.54

    Pilnīgi piekrītu, ka RS vajadzētu pārņemt valstij, nevis ļaut Rīgas domei pa to dzīvoties kā pa savu personīgo kabatu. Lai ir normāls audits, caurskatāms budžets un tā plānošana, tarifu skaidrojums un to izmaiņu pamatojums.

    0
    0
    Atbildēt

    0

ievuliitis 21.11.2013. 14.48

P.S Pozīcijas partijām pat ir savi pārstāvji Rīgas Domē. Vai Saeimas un Rīgas Domes deputāti savā starpā ar jaunako informāciju nedalās? Varbūt Saeimas deputāti saka, – “Mēs paši gudri! Mūs neinteresē jūsu viedoklis.”?
Man trūkst versiju, lai izskaidrotu šo likumdošanas brāķi.
P.P.S.Vēl viena versija. Varbūt, ja dižākie deputātu prāti dienu un nakti domā tikai un vienīgi par to, kā lai ieriebj koalīcijas partneriem, tad laika nopietni pievērsties īsteniem valsts apdraudētājiem nepaliek nemaz?

+2
-2
Atbildēt

0

ievuliitis 21.11.2013. 14.18

Kautkāds murgs. Vai tad deputāti, kā piesēdētāji amerikāņu filmās tiek tureti slegtā telpā līdz brīdim, kad ir spriedums? Rīgas Dome jau mainīja formulējumu un deklarēta dzīvesvieta vairs NAV vienīgais kritērijs maksas noteikšanai par transportu. Ir arī citi. Bet deputāti – itkā neko nav dzirdējuši. Tad kāda jēga no tā Saeimas lēmuma? Vai tur kāds ar galvu draudzējās?

+2
-2
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu