Esam arī Āfrikā • IR.lv

Esam arī Āfrikā

3
Elva Baltic līdzīpašnieks Jānis Dambergs: «Krīze arī mums trāpīja sāpīgi — samazinājās apgrozījums, bija pašiem jāapcērp, kas apcērpams.» Taču spītība neļāva padoties.
Inta Lase

Precizitāte, spēja ātri reaģēt un «sadzirdēt klientu» ļāvusi IT uzņēmumam Elva Baltic atvērt jau 50 valstu tirgus

Patiesībā tagadējam IT kompānijas Elva Baltic valdes priekšsēdētājam un līdzīpašniekam Jānim Dambergam 2004.gadā būtu bijis nevis jādibina jauns uzņēmums, bet gan jāatrod investors, kas nopirktu datortehnikas tirdzniecības firmu ELVA-1. Jānis šajā kompānijā bija programmatūras tirdzniecības daļas vadītājs. «Tajā brīdī bija tāds kā klikšķis – investors taču ir tepat uz vietas! Tas biju es un mans kolēģis Alvils Tabaks,» Elva Baltic izveidi atceras Jānis, kurš pats nav programmētājs un gluži vai nejauši iekāpis IT biznesā. 

Šodien viņš secina – tieši tas uzņēmuma pirmsākumos bija Elva Baltic lielākais pluss, jo īpašnieki uz tirgu skatījās ar lietotāja, nevis IT speca acīm. Arī tagad Jānis vairākkārt uzsver – «pirmām kārtām esam servisa, nevis IT uzņēmums», jo IT sistēmas ir tikai līdzeklis, kā «klientam palīdzēt uzlabot peļņas rādītājus».

Būt pacietīgam

Grāmatvedības un biznesa vadības risinājumi. Šķiet – kas gan varētu būt neizteiksmīgāks par šādu uzņēmuma darbības jomas definīciju? «Jā, šajā bizensā ir grūti parādīt «taustāmu» produktu, tāpēc svarīgākais kvalitātes rādītājs ir klientu atsauksmes,» piekrīt Jānis. Taču, lai tādas iegūtu, ir jāspēj vispirms gluži kā dakterim precīzi noteikt «uzņēmuma diagnozi» – to, kādas programmas lietojot iespējams optimizēt biznesu un gūt lielāku peļņu. Tad šī programmatūra jāsakomplektē, jāievieš un vēl jāmāca klientu strādāt jaunajā vidē.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu